Dobrý rok pro Škoda Auto. Automobilka loni vyrobila přes 888 tisíc vozů
Škoda Auto loni celosvětově vyrobila přes 888 tisíc vozů, zhruba o 108 tisíc aut víc než v předchozím roce. Víc než 781 tisíc vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Přes 52 tisíc vozů Škoda vyrobila v indických závodech.
Pro vozy mateřského koncernu Volkswagen vyrobila Škoda Auto více než 313 tisíc bateriových systémů pro plně elektrické vozy na platformě MEB a pro vozy s plug-in hybridním pohonem.
Síť závodů vyrábějících modely Škoda zahrnovala loni 11 výrobních míst. Loni v říjnu začala automobilka s přípravou na návrat výroby do Kazachstánu. V září vstoupila na vietnamský trh, kde letos dokončí výrobní linku.
„V uplynulém roce jsme celosvětově vyrobili více než 888 tisíc vozů značky Škoda, což dokazuje naši schopnost rychle a pružně se přizpůsobit dynamicky se měnícímu a geopoliticky náročnému prostředí. Tento úspěch odráží náš závazek vůči zákazníkům, značce Škoda a koncernu. Naše nedávné vstupy na nové trhy a přidání lokálních výrobních závodů představují klíčové kroky v rozšiřování našich globálních výrobních kapacit,“ uvedl člen představenstva Škody pro výrobu a logistiku Andreas Dick.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 866 800 vozů, o 18,5 procenta víc než předloni. Důvodem je růst odbytu na klíčových trzích, na největším trhu v Německu o 17,6 procenta. Mezi modely se nejvíce zvedly prodeje plně elektrického modelu Enyaq, a to o 52,1 procenta. Škoda Auto loni dodala 866 800 vozů, daří se jí na trzích v Německu a Británii
Zprávy z firem
Ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila loni automobilka přibližně 556 tisíc vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé. Vzniklo tam rovněž přes 349 tisíc manuálních převodovek typů MQ100 a MQ200, 1,7 milionu náprav a téměř 470 tisíc motorů EA211, které se montují i do vozů ostatních koncernových značek. Od roku 2022 se v Mladé Boleslavi vyrábějí také baterie pro plně elektrické vozy. Loni bylo vyrobeno 165 606 bateriových systémů pro plně elektrické vozy na platformě MEB a 147 625 bateriových systému pro vozy s plug-in hybridním pohonem.
V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka 225 tisíc vozů Karoq, Kodiaq, Superb a Superb iV. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 686 066 automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.
V závodě v Bratislavě loni vyrobila Škoda přes 36 tisíc SUV Karoq a prvních několik set vozů modelu Superb nové generace. Přesunem výroby modelu Superb do Bratislavy vytvoří automobilka v kvasinském závodě od letošního léta kapacitu pro výrobu vozů Octavia.
Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se vloni zvýšil o 11,8 procenta na 9,24 milionu vozů po sedmiprocentním poklesu v předchozím roce. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je rovněž Škoda Auto.Koncern Volkswagen loni prodal celosvětově přes 9 milionů aut, meziročně o 12 procent víc
Zprávy z firem
Ve čtyřech čínských závodech ve městech Čchang-ša, Nan-ťing, Ning-po a I-čeng vyprodukovala automobilka zhruba 18 500 vozů. V indických provozech v Púně a Aurangábádu to bylo přes 52 tisíc vozů Kushaq, Slavia, Octavia, Kodiaq a Superb.
V ukrajinském závodě Eurocar v Solomonovu loni zkompletovali 2580 aut značky Škoda ve formě takzvaného SKD, tedy částečně rozložených sad dovážených z českých výrobních závodů.
Škoda celosvětově zaměstnává přes 40 tisíc lidí. V současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. Letos na trh uvede nový plně elektrický model Elroq. Loni celosvětově zvýšila dodávky vozů o 18,5 procenta, na 866 800.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.