Dostavba Pražského okruhu se opět přiblížila. Povolení získaly další dva úseky
Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné závazné stanovisko se stavbou dvou úseků Pražského okruhu mezi D8 a D6. Jejich součástí je také severní přemostění Vltavy.
Dokument je zveřejněný na úřední desce portálu EIA a upozornil na něj server Zdopravy.cz. Ministerstvo řeší také posudek pro stavbu třetího úseku, tedy z Březiněvsi do Satalic.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak může pokračovat v přípravě stavby. „Dle závěrů v dokumentaci EIA provedeného posouzení lze předpokládat, že přínosy spojené s převedením tranzitní dopravy na novou dálniční komunikaci převáží nad zápory, které jsou spojené s vedením nové komunikace dnes relativně klidovým územím," uvedl MŽP, které zároveň stavilo několik desítek podmínek.
Kilometry tunelů
Oba úseky budou dohromady měřit zhruba 15 kilometrů. Velká část trasy bude svedená do tunelů. Z Ruzyně do Suchdola jsou naplánovány tři o celkové délce 3,45 kilometru, mezi Suchdolem a Březiněvsí budou rovněž tři o celkové délce 1,2 kilometru. Náklady by měly podle odhadů být 16 miliard korun.
Proti plánované trase bojují tamní radnice. Koncem srpna 2022 ale Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost městské části Praha-Dolní Chabry. Neúspěšnou stížnost proti rozhodnutí Městského soudu v Praze podal také spolek Chvalská a několik obyvatel Prahy.
Vnější okruh kolem Prahy má po dokončení měřit asi 83 kilometrů, v současnosti je v provozu zhruba polovina. Kromě severozápadní části chybí také jihovýchodní úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Ten by se měl začít stavět do konce příštího roku, první úseky v této části by mohly být v provozu do konce roku 2027. Kompletně dokončený by měl být Pražský okruh do roku 2033 spolu s celou základní dálniční sítí, jak dříve uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Léto, čas dovolených a nacpaných dálnic. Ty přitom letos procházejí jednou z největších proměn za desítky let, když podle zákona nově můžeme jezdit až 150 kilometrů v hodině. Tato revoluce ale nese několik šrámů, předně že to půjde jen někde a je vůbec otázka, jestli se to někdy povede zrealizovat.Stanislav Šulc: Už půl roku jezdíme na dálnicích 150 za hodinu. Tedy alespoň teoreticky
Názory
Tým techniků společnosti Metrostav Norge prorazil silniční tunel na nejjižnějším Faerském ostrově Sudurøy. Stavba je více než kilometr dlouhá a propojila vesnice Fámjin a Øroðvíkar. Tunel nahradí původní horskou cestu, která je zvláště v zimních měsících téměř neprůjezdná. Další tunel na severu. Čeští stavaři premiérově prokopali Faerské ostrovy
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.