Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Dvacet let nadvlády končí. Volkswagen už není v Číně jedničkou, předstihl ho BYD

Imelda Labbé, členka představenstva Volkswagen, pózuje s konceptem ID.2all. Volkswagen chystá levný elektromobil.
Volkswagen AG
 ČTK

Německá automobilová skupina Volkswagen přišla v prvním čtvrtletí o pozici nejprodávanější značky osobních automobilů v Číně, předstihla ji místní značka BYD. Ta celkem prodala 440 798 aut, zatímco druhý Volkswagen 427 269 vozů. Pro čínskou BYD je to významný milník a firma teď má naději, že sesadí Volkswagen z první příčky i za celý rok. Volkswagen je jedničkou na čínském trhu zhruba 20 let.

Reklama

V současnosti je situace na čínském trhu úplně jiná než v době, kdy Volkswagen na čínský trh vstoupil a musel tam vyrábět v rámci partnerských podniků s místními společnostmi. Domácí čínské automobilky nyní ovládají polovinu trhu, přitom ještě v roce 2008 měly na domácím trhu čtvrtinový podíl. Tento trend urychlil nárůst obliby elektromobilů, které se v letošním roce budou na prodeji aut v Číně podle odhadů podílet asi 40 procenty.

Velké automobilky přijdou v USA o daňové úlevy pro elektromobily. S jednou výjimkou

Velké automobilky přijdou v USA o daňové úlevy pro elektromobily. S jednou výjimkou

Elektromobily značek Volkswagen, BMW, Nissan, Rivian, Hyundai a Volvo přijdou ve Spojených státech po pondělním zpřísnění podmínek o daňovou úlevu 7500 dolarů (kolem 160 800 korun). S odvoláním na nová pravidla o tom informovalo americké ministerstvo financí. Cílem těchto pravidel je zbavit USA závislosti na Číně v oblasti dodavatelských řetězců baterií pro elektromobily, připomíná Reuters.

Přečíst článek

Společnost BYD, kterou podporuje americký miliardář Warren Buffett, je největším čínským výrobcem elektromobilů. Zisk firmy se loni zvýšil více než čtyřnásobně a podnik směřuje k tomu, aby do konce letošního roku ukončit dvacetileté působení Volkswagenu jako jedničky na čínském trhu.

Tesla zlevnila auta i v Evropě, Singapuru a v Izraeli. Platí to i pro Model Y.

Nejenom USA, Tesla zlevnila auta i v Evropě, Singapuru a v Izraeli

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých aut v Evropě, Izraeli a Singapuru. Před týdnem firma zlevnila auta ve Spojených státech, od ledna už popáté. Díky slevám Tesla v prvním čtvrtletí zvýšila odbyt o čtyři procenta, investoři se ale obávají o ziskové marže, které jsou vysoko nad průměrem odvětví. Informovala o tom dnes agentura Reuters.

Přečíst článek

Reklama

Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume je teď na autosalonu v Šanghaji. Od loňského září, kdy nastoupil do nejvyššího vedení, je to už jeho třetí cesta do Číny. Tentokrát s ním do odcestovalo celé představenstvo, aby lépe pochopilo problémy, kterým automobilka na svém největším trhu čelí.

Volkswagen

VW dá během pěti let do baterií a digitalizace 180 miliard eur

Elektromobilita a digitalizace. To jsou hlavní investiční plány koncernu Volkswagen. V příštích pěti letech, tedy od letošního roku do roku 2027, si na tyto oblasti chce z investičního rozpočtu vyčlenit asi 180 miliard eur (4,3 bilionu korun).

Přečíst článek

Volkswagen se chce bránit tím, že do poloviny desetiletí hodlá více než ztrojnásobit kapacitu výroby elektromobilů v Číně, a to na jeden milion aut ročně. Do konce desetiletí chce také mít v zemi více než 30 modelů elektromobilů. Jochen Siebert ze šanghajské poradenské společnosti JSC Automotive agentuře Bloomberg řekl, že Volkswagen bude muset výrazně přeorientovat své čínské aktivity na elektromobily tím, že bude vyrábět modely, které se osvědčí stejně, jak jeho vozy se spalovacím motorem. To ale nebude snadné a je to stále těžší, protože domácí konkurenti jsou čím dál silnější a vyrábějí stále lepší auta. Podle Sieberta má však Volkswagen k dispozici dostatek finančních prostředků a obrovský rozsah k tomu, aby to zvládl.

Čínští výrobci většinou zaostávali za zahraničními v prodeji automobilů s benzinovým motorem. Tento trend se ale obrátil s nástupem elektromobilů, které vláda podpořila pobídkami k nákupu.

„Tlak Číny na elektrifikaci byl z velké části způsobem, jak vyrovnat podmínky mezi zavedenými hráči a těmi čínskými,” uvedl analytik firmy Jefferies Philippe Houchois. Vzestupu čínských automobilek napomáhají také místní technologičtí giganti, kteří od roku 2021 společně investovali do technologií souvisejících s automobily více než 19 miliard dolarů (405,1 miliardy Kč) a kteří pracují na autonomním řízení či inteligentních funkcích kabiny.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme