Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Z linek Škody Auto budou už po roce 2025 sjíždět převážně elektromobily

Elektromobily budou už po roce 2025 tvořit většinu produkce Škody Auto
profimedia.cz
 ČTK

Většinu produkce automobilky Škoda Auto budou tvořit po roce 2025 elektromobily. Srovnatelné prodeje aut s elektrickým pohonem a vozů se spalovacími motory v Česku budou po roce 2030, řekl člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn deníku E15.

 Ze závodů v Česku se auta se spalovacím motorem budou nejdéle vyrábět v Kvasinách na Rychnovsku. „Více elektromobilů než vozů se spalovacím motorem budeme vyrábět po roce 2025. V roce 2030 počítáme se zhruba 70 procenty v Evropě. V České republice se prodeje elektrických a klasických vozů budou po roce 2030 srovnávat,” řekl Jahn.

Ze tří továren automobilky v Česku je podle Jahna dokončena přestavba na výrobu elektromobilů v závodě Mladá Boleslav I, kde se montují vozy Enyaq. „Závod Mladá Boleslav II, kde dnes vyrábíme malé vozy, bude nutné v pravý čas přestavět, aby mohl vyrábět elektromobily. Nejdéle poběží výroba spalovacích vozů v Kvasinách, ale i tento závod v budoucnu přestavíme,” dodal. Zástupci automobilky už dříve uvedli, že všechny tři české závody budou vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily do roku 2030. 

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy

Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.

Přečíst článek

Problém s čipy trvá

Do roku 2026 chce mít automobilka šest plně elektrických modelů. Zároveň letos uvede nové generace aut se spalovacími motory včetně hybridních verzí. V polovině nynější dekády tak chce mít automobilka nejrozmanitější portfolio ve své historii. Do elektromobility plánuje podnik v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur, tedy zhruba 133 miliard korun.

Jahn také uvedl, že Škoda Auto letos vyrobí víc vozů než loni, ale přes milion jich pravděpodobně nebude. Loni automobilka celosvětově vyrobila téměř 780 tisíc vozů, což bylo o 22 tisíc méně než o rok dřív. Výroba klesla podle společnosti kvůli nedostatku čipů a růstu cen energií a surovin.

Výroba aut v Česku nabrala na tempu, stejně jako elektromobilů

Výroba aut v Česku nabrala na tempu, stejně jako elektromobilů

Výroba automobilů v Česku nabrala tempo. Za první čtyři měsíce stoupla o více než čtvrtinu, jen za duben pak o pětinu. Nejvyšší nárůst hlásí Škoda Auto. Každé osmé auto pak mělo elektrický pohon, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.

Přečíst článek

Problém s čipy podle Jahna zatím plně odstraněný není. „Do našich letošních finančních výsledků se negativně promítne odchod z Ruska a prodej tamních aktiv. Naopak náklady na energie se už vrátily k normálním hodnotám, nepředstavují zásadní problém,” dodal.

Škoda Auto, ilustrační foto

Jahn: Škoda bude muset po schválení Euro 7 propustit tři tisíce lidí a zavřít halu

V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset uzavřít jednu výrobní halu a o práci přímo u automobilky přijde 3000 lidí. Včetně dodavatelů pak půjde o zhruba 10 tisíc propuštěných lidí. Důvodem je ekonomická nemožnost dále vyrábět a prodávat menší modely Fabia, Scala a Kamiq. V pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.

Přečíst článek

Tesla, ilustrační foto

Zlevňování zabralo. Tesla je v Česku nejprodávanějším elektromobilem

Nejprodávanějším elektromobilem v Česku za první čtyři měsíce se díky pokračujícímu zlevňování stala Tesla, na druhém místě skončila domácí Škoda Auto s modelem Enyaq. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Centrum dopravního výzkumu (CDV) nicméně už dříve uvedlo, že v podílu elektromobilů mezi nově registrovanými osobními auty Česko zaostává.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme