Euro 7 nebude tak přísné. Jde o udržení evropské konkurenceschopnosti, uvedl Kupka
Návrh nového emisního nařízení Euro 7 v současné kompromisní podobě zřejmě nebude znamenat zpřísnění emisních limitů pro osobní i nákladní auta oproti stávající normě Euro 6. Stále je nutné zajistit limity termínů pro přijetí souvisejících předpisů v rámci EU. Příští pondělí 25. září má o návrhu jednat Rada ministrů EU odpovědných za konkurenceschopnost, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Podle výkonného ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla jsou nadále v návrhu kritické termíny vstupu normy v platnost. Původní návrh Evropské komise počítá s přijetím opatřením v polovině roku 2025 pro osobní a užitkové vozy a v polovině roku 2027 pro nákladní auta, což označil za nereálné. Za příliš krátké období ale považuje i stávající kompromisní návrh zavést opatření 24 měsíců od vstupu normy v platnost u nových osobních modelů a 36 měsíců u stávajících modelů. U nákladních aut to má být 48 měsíců, respektive 60 měsíců.
„Naším cílem je zachovat dostupná auta pro veřejnost v celé EU a zároveň udržení konkurenceschopnosti evropského auto průmyslu,“ uvedl Kupka.
Podle europoslance a zpravodaje návrhu Alexandra Vondry (ODS) je v současnosti návrh v klíčové fázi vyjednávání v Evropském parlamentu. Ve výborech se bude návrh projednávat ve čtvrtek 12. října a na plenární zasedání by se měl dostat v první polovině listopadu. „Snahou je, aby následný trialog moderovalo ještě španělské předsednictví, které je automobilovému průmyslu více nakloněno, a celé to bylo uzavřeno před nástupem Belgie, která moc autoprůmyslu nemá,“ podotkl.
Ceny zemědělských výrobců v Česku v srpnu meziročně klesly o 16,4 procenta. Pro spotřebitele je to příznivá zprava - trend cen v zemědělství se obvykle projeví i v konečných cenách v obchodech.Čechům by měly zlevnit potraviny. Jestli ne, tak si někdo mastí kapsu, míní analytici
Zprávy z firem
Česko, které je kvůli velkému významu automobilového průmyslu jednou ze zemí, která změny návrhu iniciuje od jeho předložení Evropskou komisí, prosazuje spolu s dalšími členskými státy i další změny, které se týkají například procesu emisního testování vozidel nebo používání palubního monitorování emisí.
EU již dříve rozhodla o ukončení výroby aut se spalovacím motorem v roce 2035. Automobilky v této souvislosti považují přijetí normy Euro 7 za kontraproduktivní. Bude podle nich znamenat zbytečné investice vedle těch, které již vynakládají do elektromobility. Efekt Euro 7 na životní prostředí navíc považují za sporný vzhledem k nedostatečné obnově vozidlového parku a velkému množství méně ekologických vozů na silnicích.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.