Evropa má nového krále v levném lyžování. Desetiletá vláda bulharských středisek skončila

Nejlevnější lyžařské služby jsou letos v Itálii a v zemích na Balkáně. Uvádí to žebříček, který sestavily firmy Post Office Travel Money a Crystal Ski Holidays, na který dnes upozornil deník Financial Times. Podle srovnání jsou nejlevnější služby pro jednotlivce v italském letovisku Bardonecchia, které po zhruba deset letech sesadilo bulharské destinace Borovec a Bansko.
Srovnání se týká 36 významných lyžařských destinací v Evropě a bere v potaz ceny za lyžařské služby, jídlo a občerstvení při šestidenním pobytu. Pro jednotlivce je podle žebříčku nejvýhodnější italská Bardonecchia, kde služby a občerstvení při šestidenním pobytu stojí 532 liber (15 200 korun). V bulharském Boroveci, který byl vloni nejlevnější destinací, se ceny z britského hlediska zvýšily o více než osm procent na 554 liber. Na třetím místě se letos umístilo francouzské letovisko Le Corbier s 611 librami.
FOTOGALERIE: Lyžovat se dnes dá i v poušti
Žebříček přináší také srovnání pro čtyřčlennou rodinu. Nejvýhodněji se letos lyžuje podle srovnání v Bosně, a sice v destinaci Jahorina u Sarajeva. Jen o několik desítek liber jsou ceny vyšší v italských letoviscích Passo Tonale a Bardonecchia. Loni bylo nejlevnější služby a jídlo pro čtyřčlennou rodinu v bulharském Bansku, které se však propadlo na páté místo kvůli silnému zvýšení cen za lyžařské kurzy.
Ceny se podle srovnání u jednotlivců snížily v devíti z 31 destinací, které byly v loňském srovnání. U cen za služby pro rodinu náklady klesly u více než poloviny destinací. Vývoj cen však mohly ovlivnit změny v kurzu libry vůči místním měnám.
Jak se propíše zdražování elektřiny do cen skipasů? V Alpách si letos lyžaři připlatí, v Česku zůstávají ceny víceméně stejné.
Lyžování v Alpách letos už jen pro bohaté? Chudší lyžaři se vrátí do Krkonoš
Money
Megalomanské projekty pro sjezdové lyžování stejně nakonec zničí globální oteplování, píše v názoru čtenář newstream.cz. Za názory redakce děkuje.
Dopis čtenáře: Kvůli sjezdařům se drancují Krkonoše
Názory
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.