Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Evropa nemůže konkurovat levné Asii. Levi Strauss končí s výrobou v Polsku

Levi Strauss končí s výrobou v Polsku. Evropa nemůže konkurovat levné Asii
Profimedia
 ČTK

V Polsku i celé Evropě jsou drahé energie i pracovní síla. Lepší bude šít džíny v Asii. Po více než třiceti letech provozu ukončuje americký výrobce džínového oblečení výrobu v Polsku. O práci přijdou stovky lidí.

Americký výrobce džínového oblečení Levi Strauss do konce listopadu uzavře svůj výrobní závod v centrálním Polsku, ve městě Plock. Oznámil to podle agentury PAP starosta města Plock Andrzej Nowakowski. O práci přijde 650 zaměstnanců.

Evropa nemůže konkurovat levné Asii

Nowakowski uvedl, že továrna v polovině června ukončí výrobu a do konce listopadu bude definitivně uzavřena. Firma podle starosty své rozhodnutí odůvodnila vysokými náklady na pracovní sílu a na energie, které činí výrobu v Plocku i jinde v Evropě mnohem dražší než v asijských zemích. Firma přitom letos v lednu instalovala v závodě nové stroje v hodnotě téměř 1,5 milionu USD (téměř 35 milionů Kč) a ještě před několika měsíci plánovala další rozvoj závodu.

Závod v Plocku zahájil výrobu v roce 1992. Nachází se na pozemcích města, které má firma pronajaté za zvýhodněných podmínek.

Firma Levi Strauss ve středu oznámila, že její očištěný čistý zisk v prvním fiskálním čtvrtletí klesl o 24 procent na 103 milionů dolarů. Čisté výnosy se za tři měsíce do konce února snížily o osm procent na 1,558 miliardy dolarů. Současně však firma zlepšila odhad ročního zisku s odkazem na nedávné úspory nákladů díky snižování počtu pracovních míst a méně agresivním slevám džínového oblečení.

Firma vlastní značky Levi's, Dockers a Denizen. Její kořeny sahají do roku 1853, kdy bavorský imigrant Levi Strauss v době zlaté horečky otevřel v Kalifornii velkoobchod s textilním zbožím. O dvě desetiletí později se spojil s jedním ze svých pravidelných zákazníků a nechali si patentovat vynález - pracovní kalhoty, jejichž kapsy zpevnili kovovými nýty. Tento den je považován za den zrození džín.

Podle svých internetových stránek má firma po celém světě 19 100 zaměstnanců, z toho v Evropě 4500.

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Obchody módní značky Esprit mizí ze scény. Podle německých médií mají zavřít čtyři desítky prodejen, které tam provozuje franšízový operátor PTH Group. Druhou zemí, kde PTH působí, je právě Česko. Stejně jako u sousedů i zde se z Espritů stávají multibrandové prodejny Catches.

Přečíst článek

Manažer značky s.Oliver pro Česko a Slovensko Vladislav Hypš

Šéf značky s.Oliver Hypš: Prosadit se tady je těžší než v Německu, trh válcují polské řetězce

Konkurence na tuzemském trhu s módou je velmi ostrá. Navíc nájemné a poplatky v nákupních centrech jsou podle country manažera značky s.Oliver pro Česko a Slovensko Vladislava Hypše tak vysoké, že prodejny tam začínají postrádat ekonomický smysl.

Přečíst článek

Online kultura podvodného nakupování, akcelerovaná TikTokem, obrátila zvyky v módním byznysu

Zkáza pro luxus. Mladí i díky TikToku hrdě nosí „fejky“, na prémiové značky nemají peníze

Módní svět si hledá cestu k napodobeninám luxusních značek. Zatímco pro současnou střední generaci znamenalo pochlubit se „fejkovou“ kabelkou dovezenou z dovolené v Itálii trhnout si ostudu, mileniálové a generace Z v tom problém nevidí. „Dupes“, neboli duplikáty, jsou pro ně levnější alternativou k prémiovým kouskům, na které (zatím) nemají peníze.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme