Expanze činských aut v Evropě dostane pod tlak i českou Škodu Auto

Zájem čínských značek o Evropu a Českou republiku je dán jejich nadprodukcí v Asii i restriktivními opatřeními v USA.
Vstup čínských značek na český trh v letošním roce zesílí. Své prodejní sítě v Česku ještě v prvním pololetí chystají zprovoznit velké značky jako je BAIC nebo BYD a své vozy již začala nabízet Cherry. V Česku již působí MG a DongFeng. Zájem čínských značek o Evropu a ČR je dán jejich nadprodukcí v Asii i restriktivními opatřeními v USA. Vyplývá to z informací expertů a prodejců.
„Čínská nadprodukce hledá uplatnění kdekoliv ve světě. Oproti USA (100 procent) má EU velmi nízká cla na čínský import a máme tu atraktivní vysoké ceny. Proto bude pokračovat vstup čínských značek a výstavba výrobních kapacit v EU,“ řekl expert na automobilový průmysl z EY Petr Knap.
V tomto týdnu oznámila automobilka Cherry zahájení prodeje svých značek Omoda a Jaecoo. Cherry zastupuje společností Grand Automotive Central Europe, stejně jako je tomu v tuzemsku u značky Nissan.
Před zahájením prodeje je i BAIC-Beijing, jehož import má podle webu AUTOmakers zajišťovat polská BEMO Group. Pražské zastoupení BEMO vede bývalý šéf importu Fordu Jan Laube.
Příští týden má uvést své vozy na trh další čínský gigant BYD. Slibuje uvedení modelů Sealion nebo Seal. BYD nedávno oznámila, že chce letos zdvojnásobit zahraniční prodej. V Evropě již buduje továrnu v Maďarsku, která začne fungovat na podzim, a další spustí příští rok v Turecku. V čele českého a slovenského zastoupení BYD stojí bývalý vysoký nadregionální manažer americké značky Harley-Davidson Martin Heřmanský.
Na českém trhu je již přes rok aktivní značka DongFeng a zejména MG, která se stala nejprodávanější čínskou značkou na českém trhu. Výrazné nárůsty loni v tuzemsku zaznamenaly i v Číně vyráběné vozy Tesla.
Škodovka se poohlíží i jinde
Zájem o evropský i český trh mohou prohloubit vysoká cla a další restrikce pro dovoz čínských aut do USA. „Škodu Auto nepřímo ovlivní i zákaz prodeje čínských vozů v USA, protože to povede k ještě většímu zaměření čínských výrobců na evropský trh,“ uvedl vedoucí komunikace Škody Tomáš Kotera. Škoda, pro kterou je evropský trh klíčový, se nicméně rovněž snaží hledat nové odbytiště. Tento týden její partner TC Group otevřel ve Vietnamu montážní závod na modely Kushaq a Karoq dovážené v dílech z Indie. Škoda Vietnam považuje za východisko pro vstup do rychle rostoucí jihovýchodní Číny.
Češi si v loňském roce pořídili 7675 aut vyrobených v Číně, o rok dříve to bylo 3516 vozů. Auta čínské provenience tak tvořila 3,3 procenta tuzemského trhu nových osobních vozů.
Zaváděná americká cla 25 procent na dovoz aut do USA mohou mít vedle ztrát zejména pro prémiové evropské značky, jako je BMW či Mercedes, podle Knapa i další dopad v podobě přesunu výroby a vývoje z Evropy do USA. „V oblasti cel bude klíčová odpověď EU, do jaké míry a v jakých oblastech se prohloubí obchodní válka, na které typicky ztrácejí obě strany konfliktu,“ podotkl Knap.
Automobilka DR Automobiles, která pochází z Itálie kde montuje čínské vozy, oficiálně vstoupila na český trh. Značka se zaměřuje na cenově dostupné modely s bohatou výbavou. DR Automobiles je známá zejména kombinací atraktivního designu, moderních technologií a příznivé cenové politiky.
Nová značka na českém trhu. Čínská auta smontovaná v Itálii se prodávají v Brně, cena překvapí
Zprávy z firem
Dovoz aut z Číny do České republiky se loni více než zdvojnásobil. Vozy čínské provenience tvořily 3,3 procenta tuzemského trhu nových osobních vozů.
Do Česka míří další čínská automobilka. BYD uvede svou značku na apríla
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.