Fastfoodový řetězec Subway zvažuje svůj prodej. Najal si k tomu poradce
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením Subway zkoumá možnosti svého prodeje. S odvoláním na informované zdroje to napsal deník The Wall Street Journal (WSJ).
Firma si podle deníku k tomu najala poradce, hodnota společnosti by mohla činit více než deset miliard dolarů (přes 223 miliard korun).
Proces je teprve v počáteční fázi. Očekává se, že prodej by mohl přilákat jak firemní zájemce, tak soukromé investiční firmy. Je však stále možné, že k prodeji nakonec nedojde.
Subway je jednou z největších světových značek rychlého občerstvení. Má více než 37 tisíc restaurací ve více než 100 zemích, včetně České republiky. Je známý hlavně díky svým sendvičům, jejichž složení si zákazníci mohou dotvořit těsně před nákupem.
Každý si myslí, že Starbucks prodává kávu. To je sice pravda, ale společnost se chytrým trikem stala neortodoxní bankou, které lidé svěřují peníze, aniž by si je mohli někdy vybrat. Firma tak může hospodařit s 1,7 miliardou dolarů, za které neplatí žádný úrok.Starbucks si půjčuje bez úroku. Od svých zákazníků
Money
Firmu Subway více než 50 let vlastní dvě rodiny zakladatelů. Podle výzkumné společnosti Technomic tržby společnosti v USA v roce 2021 činily 9,4 miliardy dolarů, meziročně stouply o 13 procent. Podle počtu provozoven byl Subway největším restauračním řetězcem v USA.
Média o prodeji firmy spekulovala už vícekrát, naposledy v roce 2021. Tehdy to ale řetězec popřel. Nyní na dotaz WSJ uvedl, že jako soukromá společnost nekomentuje vlastnickou strukturu ani obchodní plány.
Prodej řetězce Subway by byl příznivou zprávou pro fúze a akvizice, které jsou v poslední době nevýrazné, zejména kvůli nestabilitě na trhu a rovněž kvůli obavám z hospodářské recese. Objem těchto transakcí v USA loni podle společnosti Dealogic klesl o 41 procent na 1,5 bilionu dolarů. Zvlášť maloobchodní sektor se potýkal s problémy, protože spotřebitelé změnili skladbu výdajů.
Nejširší sítí rychlého občerstvení v České republice je KFC se 114 restauracemi, o pět méně jich má konkurenční McDonald´s. Řetězce se letos plánují rozrůst většinou o několik nových poboček. Vyplývá to z ankety mezi fast food řetězci.Kuře táhne víc než hovězí. KFC má v Česku nejvíc poboček
Zprávy z firem
McDonald's se zřejmě stáhne z kazachstánského trhu, nesehnal tam totiž spolehlivého dodavatele masa. McDonald's v Kazachstánu nemá náhradu za ruské maso. Z trhu se stáhne
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.