Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

FlixBus chystá globální expanzi. Od investorů na to získal další miliardy

FlixBus, Praha
harry_nl / Creative Commons / CC BY-NC-SA 2.0
 ČTK

Německá dopravní aplikace FlixMobility, která je známá hlavně díky značce meziměstské autobusové přepravy FlixBus, získala od investorů 650 milionů dolarů (asi 13,5 miliardy korun) na další expanzi. Posílit chce zejména v Evropě, ale i v USA.

Reklama

Nové peníze pomohou firmě k dalšímu růstu v době, kdy se její hlavní trhy v Evropě a USA dostávají z pandemie nemoci covid-19 a lidé začínají více cestovat, uvedli zakladatelé firmy André Schwämmlein a Jochen Engert.

Nová investice ohodnocuje celou společnost na více než tři miliardy dolarů (62,6 miliardy korun). Navzdory pandemii se firmě podařilo zvýšit svoji hodnotu, v roce 2019 získala od investorů 500 milionů eur (12,7 miliardy korun), což byl v té době rekord pro německý start-up. Ohodnocen byl na dvě miliardy eur (51 miliard korun).

Firma v tomto investičním kole získala nového amerického investora Canyon Partners. Podpořili ji také stávající investoři - General Atlantic, Permira, TCV, HV Capital, BlackRock, Baillie Gifford a SilverLake.

Zakladatelé uvedli, že FlixMobility v době pandemie omezila služby, zůstala však v úzkém kontaktu s partnery, kteří provozují její značkové autobusy a vlaky. Nyní tak bude moci rychle své služby obnovit.

Reklama

Získané finanční prostředky investuje FlixMobility do rozšíření sítě s cílem stát se lídrem v Británii, USA a Portugalsku, a rozšířit své vedoucí postavení v Turecku, Francii a východní Evropě. Bude také investovat do vlakových služeb FlixTrain v Německu a Švédsku, uvedla agentura Reuters.

Společnost FlixBus vznikla v Německu v roce 2013 a nyní působí v téměř třech desítkách zemí včetně Česka. Předloni se dohodla na převzetí konkurenčního provozovatele dálkové autobusové přepravy Eurolines. Firma nevlastní autobusy ani nezaměstnává řidiče, své služby provozuje ve spolupráci s regionálními autobusovými společnostmi.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Radek Klein, zakladatel společnosti Trdlokafe

Trdelník z Brna proráží ve světě. Chystáme expanzi i do Saúdské Arábie, říká zakladatel společnosti Trdlokafe

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme