Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Foot Locker se zaměří na Hispánce i Japonce. Koupil jejich oblíbené řetězce

Foot Locker, prodejna v Praze
iStock
 ČTK

Prodejce sportovní obuvi Foot Locker koupí dva menší řetězce obchodů s obuví za celkem 1,1 miliardy dolarů (23,6 miliardy korun). Akvizice jsou součástí plánu na rozšíření prodejen mimo nákupní centra a expanzi v Asii.

Reklama

Foot Locker získá za 750 milionů dolarů amerického prodejce WSS. Za japonského prodejce Atmos pak zaplatí 360 milionů dolarů. Oba řetězce budou nadále působit pod svým jménem.

WSS má 93 obchodů mimo nákupní centra ve čtyřech státech USA. Foot Locker doufá, že mu pomůže i to, že velkou část zákaznické základny WSS tvoří Hispánci, kteří jsou považováni za důležitou a rychle rostoucí demografickou skupinu. Tržby firmy loni činily 425 milionů dolarů.

Jednou nohou v Japonsku

Atmos má většinu ze svých 49 prodejen v Japonsku. Je populární díky svým speciálním kolekcím obuvi, na kterých spolupracuje se značkami jako Nike, Vans, Adidas a Dr. Martens. Tržby firmy loni činily 175 milionů dolarů.

Foot Locker má zhruba 3000 obchodů. Již dříve firma oznámila, že se chce zaměřit na prodej mimo nákupní centra, ve kterých se nyní nachází většina jejích obchodů, ale jejichž návštěvnost se kvůli pandemii a nárůstu prodeje přes internet snížila. V oblasti Asie a Tichomoří má 122 obchodů, v Japonsku ale nemá žádný, napsal list The Wall Street Journal.

Reklama

V americkém prodejci sportovních bot Foot Locker má zainvestováno také miliardářský tandem Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Prostřednictvím investičního fondu Vesa Equity Investment v měm drží 12,4procentní podíl.

Michal Šnobr

Michal Šnobr: Jsem investor, akcionář, hoteliér, zemědělec i fanda Lega

Známý aktivistický akcionář firmy ČEZ Michal Šnobr v červenci prodá svůj herní řetězec JRC Czech. Jde prý trochu konsolidovat své rozkročení - chce se soustředit na rozvoj Amenity Resorts a návazný byznys včetně farem a současně se aktivněji vrátí i na kapitálové trhy. A s větším kapitálem. „Přichází správná doba,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Luxusní hodinky

Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost

Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.

Přečíst článek

Daniel Křetínský

Tandem Křetínský a Tkáč zakládá nový holding pro společné investice

Spoluzakladatel skupiny J&T Patrik Tkáč vloží společné investice s podnikatelem Danielem Křetínským do nového holdingu J&T Capital Partners.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme