Frustrující zjištění. Kostičky lega z recyklovaného plastu by klimatu škodily více než „neekologické”

Dánský výrobce stavebnic Lego vzdal plán vyrábět kostičky z recyklovaných plastových lahví. Společnost uvedla, že podle jejích propočtů by přechod na recyklovaný materiál ve výsledku vedl k vyšším uhlíkovým emisím než setrvání u současného výrobního postupu. Informoval o tom deník The Guardian.
Lego začalo zkoumat možnosti přechodu na recyklovaný plast PET už v roce 2021. V současnosti se kostičky Lego vyrábějí převážně na základě plastu ABS, který se produkuje z ropy. Na jeden kilogram takovéhoto plastu přitom padnou asi dva kilogramy ropy.
Lego je pro lidi každého věku. Pro dospělé je to forma odreagování se od každodenních povinností a starostí. Češi ale mají všeobecně trochu problém s přiznáním, že je ikonická stavebnice baví i v dospělosti. Podle manažerky společnosti Andrey Faflíkové je může brzdit strach z odsouzení, že se chovají dětinsky anebo i nedostatek tvůrčí nebo kreativní sebedůvěry. „Což je velice zbytečné a je to velká škoda,“ říká v rozhovoru Andrea, která v Legu pracuje desátým rokem a je odpovědná za strategii interní a externí komunikace a eventů v regionu REEMEA zaštiťující země střední a východní Evropy, Blízkého východu a Afriky.
Češi jsou hračičkové. Lego je baví i jako dospělé, jen se tím nechlubí, říká event manažerka Lega
Zprávy z firem
Výroba kostiček z recyklovaného plastu PET by však byla natolik odlišná od dosavadních postupů, že by se v továrnách dánské společnosti muselo změnit vše od základu. „Je to jako kdybyste se snažili vyrobit kolo ze dřeva namísto z oceli," přiblížil Tim Brooks, který má v Legu na starosti otázky udržitelnosti.
Firma testovala stovky materiálů
Materiál PET je podle něj totiž měkčí a musely by se k němu přidat další složky, které by zajistily jeho odolnost. Na zpracování takovýchto materiálů by pak bylo zapotřebí větší množství energie.
Ve snaze ulevit si od stresu se Elizabeth Hulanicková během pandemie covidu-19 vrátila ke svým dětským hračkám. Spolu s kolegy si kupuje stavebnice firmy Lego a z kostiček si staví na kancelářském stole. Znovu si hraje i s inteligentní plastelínou a přiznává, že ji tvárná a hopsavá gumová hmota, která mění barvy, uklidňuje, píše agentura AP.
Dospělí si začali za covidu více hrát. Hračkáři jim vytvářejí nové produkty i služby
Enjoy
„Ve výsledku by byla uhlíková stopa vyšší. Je to frustrující," uvedl Brooks. Generální ředitel společnosti Niels Christiansen k tomu listu Financial Times řekl, že jeho společnost otestovala „stovky materiálů", ale nenašla žádný „magický", který by otázku udržitelnosti vyřešil.
Podle Christiansena to ale neznamená, že by Lego vzdalo environmentální snahy. Společnost hodlá významně navýšit investice do udržitelnosti a zkoumat mimo jiné i možnost přidávání recyklovaných materiálů k plastu ABS.
Letošní, již třetí, ročník soutěže Visa Czech Top Shop otevřel svou lednovou výhrou LEGO® Store na pražském Chodově. U prodejny inspektoři soutěže ocenili, že není jen obyčejným místem, kde se prodává stavebnice, ale rájem pro milovníky těchto barevných kostiček. Prodejna bodovala nejen díky unikátnímu konceptu, ale také díky užití digitálních technologií, výbornému personálu nebo lokálním referencím na českou kulturu. Newstream je mediálním partnerem soutěže.
Nákup lega může být hravý zážitek i pro dospělé, ocenili inspektoři soutěže Visa Czech Top Shop
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.