Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Geely upouští od plánu nabídnout své akcie na čínské obdobě trhu Nasdaq

Čínská továrna automobilky Geely v provincii Če-ťiang na jihovýchodě Číny.
ČTK
 ČTK

Trh Star Market v Šanghaji, který je obdobou amerického Nasdaqu, přichází o své želízko v ohni. Čínská automobilka Geely upouští od plánu na něm nabídnout své akcie, napsala agentura Reuters. Rozhodnutí společnost odůvodnila úpravou obchodních rozhodnutí a strategie.

Reklama

Loni v září automobilka oznámila, že při vstupu na trh Star Market chce od investorů získat 20 miliard jüanů (66,1 miliardy korun).  Akcie Geely Auto už se obchodují na burze v Hongkongu, tržní hodnota automobilky se pohybuje kolem 255 miliard hongkongských dolarů (asi  700 miliard korun). Trh Star Market byl spuštěn předloni v červnu a je obdobou amerického technologického trhu Nasdaq.

První pochybnosti ohledně vstupu Geely na trh Star Market se objevily v březnu, kdy čínský regulátor vznesl otázku, zda je Geely dostatečně technologickou firmou. Geely původně dostala povolení v září a předpokládala, že tak získá vyšší ocenění, než kdyby vstoupila na hlavní trh v Šanghaji, anebo na burzu v Šen-čenu.

Amazon dál kraluje žebříčku nejhodnotnějších značek BrandZ, který sestavuje výzkumná agentura Kantar.

Amazon je nejcennější značkou, Tesla je skokan. Čínské brandy ale vytrvale sílí

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, za ním následují Apple a Google. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar. Žebříček také ukazuje, že se výrazně zvyšuje hodnota čínských značek, která už překonala hodnotu největších značek z Evropy.

Přečíst článek

V samostatném prohlášení společnost Geely uvedla, že její divize Zeekr, která se zabývá výrobou elektromobilů, bude zkoumat „různé možnosti externího financování”.

Reklama

Podnik, který je díky investicím mateřské společnosti Zhejiang Geely Holding Group do evropských automobilek Volvo a Daimler nejvýznamnějším čínským výrobcem aut, na letošní rok odhaduje prodej aut na 1,53 milionu. Geely a Volvo Cars se v únoru rozhodly, že neuskuteční plánovanou fúzi. Rozšíří ale spolupráci na výrobě elektromobilů.

Čínská automobilka Xpeng chystá vstup na hongkongskou burzu.

Čínský rival Tesly Xpeng po Wall Streetu chystá vstup i na hongkongský parket

Regulační úřad povolil čínskému výrobci elektromobilů Xpeng primární veřejnou nabídku akcií (IPO) v Hongkongu. Uvedl to server CNBC, který se odvolává na informovaný zdroj, podle nějž by tento konkurent Tesly mohl získat jednu až dvě miliardy dolarů (až 42,6 miliardy korun).

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme