GZ Media expanduje v Americe, sídlem nové lisovny vinylů je mekka country Nashville

Česká společnost GZ Media otevřela třetí lisovnu vinylových desek na severoamerickém kontinentě. Do výrobního závodu v Nashvillu v americkém státě Tennessee investovala zhruba 13,3 milionu dolarů (přes 300 milionů korun). Největší výrobce gramofonových desek na světě to uvedl s tím, že chce v továrně do dvou let vytvořit 255 nových pracovních míst.
„Investice do výrobního závodu Nashville Record Pressing má v první řadě uspokojit hlad po vinylových deskách našich zákazníků v USA. Poptávka tam roste nejrychleji na světě a my chceme být našim zákazníkům co možná nejblíže,” řekl generální ředitel GZ Media Michal Štěrba. Kolik činila investice do nového závodu neuvedl.
Severoamerický kontinent byl pro GZ Media významný už v době, kdy se gramofonové desky začaly vracet do módy. Dodnes je hlavním odbytištěm vinylů, po kterých stále roste poptávka. Každá čtvrtá gramofonová deska, která se v současnosti na světě prodá, pochází od GZ Media, uvedla firma.
Rodinná společnost Petrof Hradec Králové, která je předním evropským výrobcem pian a klavírů, loni zvedla tržby o čtvrtinu na 318 milionů korun. Šlo tak o největší prodej za posledních 13 let. Zisk podnik znásobil na 34,5 miliony korun z předloňských 9,9 miliony korun. Letos podnik očekává tržby i zisk nižší, řekla prezidentka a majitelka Petrofu Zuzana Ceralová Petrofová.
Prodejci klavírů Petrof se loni i přes covid dařilo. Letos to kvůli Rusku bude horší
Zprávy z firem
Kromě nové továrny v Nashvillu má podnik ještě lisovnu Memphis Record Pressing v Memphisu a Precision Record Pressing v Burlingtonu v kanadské provincii Ontario. Obě továrny průběžně zvyšují kapacitu. Stejnou ambici má i nová lisovna Nashville Record Pressing, která v prvním roce plánuje vyrábět 85 tisíc desek denně.
Společnost GZ Media má více než sedmdesátiletou tradici. Kromě výroby gramofonových desek dodává řadě klientů z celého světa polygrafické služby a produkty v rámci mediálního, tiskového a balicího průmyslu.
Globální trh s hudebními nahrávkami vzrostl v roce 2021 o 18,5 procenta, a to zejména díky růstu předplatného streamovacích služeb. Celkové tržby za rok 2021 tak dosáhly 25,9 miliardy dolarů (asi 579 miliard korun). Výsledky zveřejnila Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI), která celosvětově zastupuje nahrávací společnosti.
Globální trh s hudbou loni vzrostl téměř o pětinu, hlavně kvůli streamování
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.