Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Herní kolos Electronic Arts vyhazuje stovky lidí a ruší rozdělané projekty

Electronic Arts, která stojí za slavnými tituly jako FIFA, NHL nebo Titanfall.
Respawn Entertainment, užito se svolením
Stanislav Šulc
sta

Ani hernímu průmyslu se nevyhýbají pořádné otřesy. Nejnověji to dopadlo na společnost Electronic Arts, která stojí za slavnými tituly jako FIFA, NHL nebo Titanfall. Kvůli neuspokojivým prodejům loňských titulů musí herní gigant propouštět a ruší i rozdělané novinky, uvádí agentura Bloomberg.

Electronic Arts čelí dlouhá léta kritiky od gamingové komunity, že její tituly nenabízejí příliš inovací na to, aby vydavatel dokázal obhájit neustále narůstající ceny. EA přesto dokázalo prodávat obří množství kopií svých klíčových řad, jakými jsou sportovní tituly FIFA, NHL nebo NBA. Poslední rok ale hráčům pravděpodobně došla trpělivost a prodeje fotbalového simulátoru EA Sports FC 25 byly neuspokojivé. Společnost kvůli tomu dokonce snížila očekávání tržeb a zisků na aktuální fiskální rok.

A nyní přichází s ještě razantnějším krokem – podle agentury Bloomberg se Electronic Arts rozhodli propouštět, a to až 400 pracovníků, včetně zhruba stovky lidí pracujících na nových titulech v rámci své dceřiné společnosti Respawn Entertainment. Ta přitom chystala napjatě očekávaný titul z herního světa Titanfall. Podle všeho byl vývoj této hry ukončen.

„V rámci našeho zaměření na dlouhodobé strategické priority jsme přistoupili k určitým změnám v rámci naší organizace, které efektivněji sladí týmy a rozdělí zdroje ve prospěch budoucího růstu,“ uvedl v prohlášení Justin Higgs, mluvčí společnosti EA.

Podle prohlášení zástupců Respawn Entertainment došlo kvůli změnám k ukončení dvou rozpracovaných projektů. 

Další střelba mimo

Kromě nepříliš uspokojivých výsledků fotbalového simulátoru se v letošním roce Electronic Arts musí popasovat s ještě jedním velkým propadákem. Na konci loňského roku vyšla hra Dragon Age: The Veilguard, která podle EA měla prodeje o padesát procent nižší, než činil původní plán.

V důsledku toho EA výrazně zredukovala svou dcerku BioWare, která za vývojem hry stála. „Z původních více než 200 lidí zde zůstala necelá stovka,“ uvedl na konci letošního ledna Jason Schreier z Bloombergu.

Kingdom Come: Deliverance 2

Pohlcující. Druhý Kingdom Come u hráčů boduje, řadí ho mezi nejvlivnější hry

Téměř tři miliony prodaných kopií v únoru vydaného pokračování herní hitu Kingdom Come Deliverance od českého herního studia Warhorse svědčí o tom, že se tvůrci příběhu ze středověké Kutné Hory trefili do černého. Hra boduje i v anketě BAFTA, v níž se umístila v první desítce nejvlivnějších her vůbec.

Přečíst článek

Hraní videoher

Videoherní průmysl v Africe překoná v roce 2024 jednu miliardu dolarů

Očekává se, že africký videoherní průmysl v roce 2024 poprvé překoná jednu miliardu dolarů (22,8 miliard korun), ukazují data společnosti Newzoo. Výzkum, který společnost Newzoo sestavila pro africký herní startup Carry1st naznačuje dynamický růst videoherního průmyslu. Navzdory tomu, že je v Africe hospodářský růst pomalý, protože se region potýká s přetrvávající inflací a vysokým zadlužením, píše server CNBC.

Přečíst článek

Netflix, ilustrační foto

Analýza: Big Tech firmy chtějí do herního průmyslu. Zatím jim to moc nejde

Netflix koupil první herní studio a Amazon konečně vydal svou očekávanou onlinovku Nový svět. Naplní se konečně predikce, že Big Tech firmy začnou vydělávat na herní branži?

Přečíst článek

Netflix, ilustrační foto

Analýza: Hry jsou pro Netflix nezbytností

Globální televize Netflix údajně zvažuje vstup do herního byznysu. Slovo "údajně" si ale škrtněte. Pro Netflix jsou hry nezbytností. A pořádně se u toho zapotí.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Čínská burza, ilustrační foto

Gaming je pro děti jako opium, napsal státní tisk. Akcie Tencentu šly dolů

Přečíst článek
Doporučujeme