Hyundai útočí na to být v TOP 3 výrobců elektromobilů

Skupina Hyundai Motor Group investuje do roku 2030 do výroby elektromobilů v Jižní Koreji 24 bilionů wonů (přes 389 miliard korun).
Skupina, která si zároveň stanovila cíl stát se jedním ze tří největších výrobců elektromobilů na světě, to uvedla na svém webu. Do konce desetiletí hodlá společnost zvýšit svou roční produkci elektromobilů v Jižní Koreji na 1,5 milionu kusů a celosvětově na 3,6 milionu aut.
Skupina zahrnuje společnost Hyundai Motor, Kia, luxusní značku Genesis a divizi náhradních dílů a služeb Hyundai Mobis. Investiční plán zveřejnila v době, kdy se jihokorejský prezident Jun Sok-jol zúčastnil slavnostního položení základního kamene prvního závodu značky Kia na výrobu elektromobilů, který bude ve městě Hwasong.
Tesla se rozhodla podpořit svůj prodej snížením cen. Tato sázka jí nevyšla úplně podle jejích představ. Rozpoutala cenovou válku zejména s čínskou konkurencí, v níž bude muset nejspíš pokračovat. Zlevní ještě tesly? Někteří analytici to vidí jako pravděpodobný scénář.
Tesla rozpoutala cenovou válku. Teď v ní zřejmě bude muset dlouze bojovat
Zprávy z firem
První závod skupiny v zemi za téměř 30 let má provoz zahájit v roce 2025. Kia do něj investuje přibližně jeden bilion wonů a v prvním roce plánuje vyrobit 150 tisíc vozů s potenciálem rozšíření podle budoucích podmínek na trhu.
Ve stopách Bidena
Stejně jako jeho americký protějšek i jihokorejský prezident Jun přislíbil, že v první polovině letošního roku přijme opatření na pomoc automobilovému průmyslu při přechodu na elektrifikaci. Prezidentská kancelář dále uvedla, že vláda rozšíří daňové úlevy pro domácí investice do zařízení na výrobu elektrických vozidel, aby se do roku 2030 pětinásobně zvýšila výrobní kapacita.
Jihokorejská automobilová skupina loni informovala, že do roku 2025 investuje ve Spojených státech přes deset miliard dolarů. Americký investiční plán zahrnuje její investici 5,5 miliardy dolarů do nových závodů na výrobu elektromobilů a baterií ve státě Georgia.
Elektromobilita sama smysl má. Vadí mi ale, že ji v Evropě zavádíme ideologicky, za každou cenu. Jedna z největších chyb Green Dealu je, že počítá s masivní elektrifikací a zároveň předpokládá, že tu výrobu pokryjí obnovitelné zdroje. Uvedl to v podcastu Nekorektní dvojka Marcely Fialkové europoslanec za ANO Ondřej Knotek.
Tlak na elektromobilitu nás vrhá do náruče Číny, říká politik Knotek v podcastu
Politika
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.