Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí
Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.
Francouzský módní dům Hermès zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí tržby při konstantních směnných kurzech o 17,5 procenta na 3,36 miliardy eur (bezmála 85 miliard korun). Firma těží ze zájmu o své luxusní zboží, který nenarušila ani obtížná ekonomická situace. Společnost, jež vyrábí mimo jiné proslulou kabelku nazvanou po britské herečce Jane Birkinové, letos zvýší ceny.
Fotogalerie: Luxusní zboží je taky investice
Tržby za čtvrtý kvartál překonaly odhad analytiků. Ti v anketě společnosti Visible Alpha odhadovali růst tržeb o 14 procent.
Společnost zaznamenala silný růst ve všech regionech, zvláště pak upozornila na dynamický růst v Číně, kde se investoři obávají, že se oživení po pandemii covidu-19 zadrhává. Podnik plánuje v letošním roce celosvětově zvýšit ceny o osm až devět procent, řekl novinářům výkonný předseda Axel Dumas.
Generace Z v zoufalství ze svých ekonomických vyhlídek utrácí za luxusní předměty, jako je třeba vintage kabelka od francouzské značky Chanel. Lidé narození od poloviny devadesátých let 20. století do roku 2010 nevěří, že si někdy budou moct koupit dům, pořídit děti nebo spořit na důchod. Takové drobné radosti jim alespoň přinášejí okamžité uspokojení, píše agentura Bloomberg.Zoufalé ekonomické vyhlídky. Mladí Američané paradoxně utrácejí za luxus
Enjoy
Hermès vyplatí každému ze svých více než 22 tisíc zaměstnanců po celém světě bonus 4000 eur (přes 100 tisíc korun). Akcie společnosti dnes dopoledne vykazovaly na burze v Paříži růst přes pět procent. Od začátku roku tak mají k dobru více než 15 procent a předstihly konkurenty LVMH a Kering.
„Hermès hraje jinou ligu,“ uvedli k tomu analytici společnosti JPM. Zdůraznili silnou dynamiku značky a vysoké výnosy pro akcionáře.
Firma se stala jednou z největších stálic na trhu luxusního módního zboží díky klasickému designu svých kožených kabelek a hedvábných šátků a díky pečlivému řízení výroby a zásob, které pomáhá udržovat exkluzivitu značky. Kabelky, jako je žádaný model Birkin za více než 10 tisíc dolarů (více než 234 tisíc korun), si mohou dovolit jen ti nejbohatší zákazníci, kteří jsou obvykle odolnější vůči nepříznivým ekonomickým podmínkám.
Konkurenti v odvětví, ve kterém firma působí, ale vykazují nejednoznačné výsledky. Podnikání společnosti LVMH, mezi jejíž značky patří Louis Vuitton a Christian Dior, a vlastník firmy Cartier, společnost Richemont, prokázaly odolnost. Méně se dařilo firmám, které procházejí transformací, jako je Burberry a majitel Gucci, společnost Kering, uvedla agentura Blooomberg.
Nemáte-li na ikonické lodičky s červenou podrážkou, kupte si aspoň sluneční brýle. Tato rada však bude vyznavačům legendární francouzské značky co platná až v létě 2025. V té době totiž Christian Louboutin uvede na trh svoji vůbec první kolekci brýlí. Pokračuje tak ve svém plánu z roku 2022 rozšiřovat prodej obuvi o nejrůznější kategorie luxusních doplňků.Po ďábelských lodičkách přijdou brýle. Christian Louboutin míří do nových vod
Enjoy
Koupili byste si raději ikonickou kabelku Jackie od značky Gucci, anebo slavnou Birkinku od Hermès? Zatímco běžného spotřebitele nejspíš napadne, že takové starosti by chtěl mít, ne tak lidi z módní branže. Těm zamotaly hlavu v říjnu oznámené výsledky luxusních domů. Zatímco někteří jedou dál na vlně postcovidového zájmu, jiní, jako třeba právě vlastník Gucci, si lámou hlavu jak zastavit propad.Raději kašmír. Mladí opouštějí extravagantní Balenciagu či Gucci a míří za elegancí
Zprávy z firem
Většina Američanů v současné době spíše žije od výplaty k výplatě. A reagují na to i jejich bohatí spoluobčané. Šíří se mezi nimi trend „tichého luxusu”, vyznačujícího se v módě drahými materiály v tlumených tónech a špičkovým oblečením bez nápadných log slavných značek, napsal server CNBC.Stále více Američanů žije od výplaty k výplatě. Bohatí raději přechází k „tichém luxusu”
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.