Italský luxus posílí. Prada se blíží k převzetí Versace za 1,5 miliardy eur

Módní dům Prada se přibližuje k dohodě o koupi konkurenční značky Versace, kterou vlastní holding Capri. Ten dle zdrojů souhlasí s cenou téměř 1,5 miliardy eur, píše Bloomberg. Akcie Prady v reakci vzrostly až o 4,1 procenta.
Společnosti Prada a Capri se sídlem v Miláně by mohly v březnu dokončit dohodu o italském luxusním brandu. Rozhovory pokračují poté, co počáteční audit nenašel žádná rizika, uvedla agentura Bloomberg. Společnost Capri koupila Versace v roce 2018 za zhruba 1,8 miliardy eur.
Potenciální akvizice módního domu založeného zesnulým návrhářem Gianni Versacem v roce 1978 by Pradě umožnila vytvořit většího italského hráče, který by lépe konkuroval globálním luxusním skupinám, jako jsou LVMH a Kering. Nákup by navíc zvrátil desítky let trvající trend přebírání italských módních skupin, včetně Gucci a Valentina, zahraničními rivaly.
„Prada by měla dobrou pozici k tomu, aby dlouhodobě realizovala potenciál značky Versace, což by připravilo cestu pro celou skupinu, aby se stala italskou odpovědí na francouzské luxusní konglomeráty,“ uvedli analytici UBS Group. Italský módní dům se již ukázal jako jeden z vítězů krize luxusního sektoru. Jeho prodeje ve třetím čtvrtletí loňského roku vzrostly zejména díky úspěchu značky Miu Miu, která je oblíbená především u mladších spotřebitelů.
I s akvizicí Versace bude mít Prada hodnotu zlomku svých největších konkurentů. Módní dům má tržní kapitalizaci přibližně 22,5 miliardy dolarů, asi 80 procent společnosti ovládá italská módní návrhářka Miuccia Prada a její manžel Patrizio Bertelli. Oproti tomu francouzský konglomerát LVMH, který vlastní Louis Vuitton a Christian Dior a také řadu italských značek včetně Fendi a Loro Piana, má tržní hodnotu 362 miliard dolarů.
Společnost Versace v posledním čtvrtletí fiskálního roku vykázala tržby ve výši 193 milionů, což je meziroční pokles o 15 procent. Za stejné období provozní ztráta značky vzrostla na 21 milionů dolarů ze 14 milionů dolarů.
Výrobci automobilů v největší evropské ekonomice bojují s klesajícími prodeji a zhoršujícími se obchodními vazbami s USA. Německý automobilový průmysl je v krizi. Prodeje klesly, zatímco výrobní náklady stoupaly. A teď jak z toho ven?
Jak ven z německé automobilové krize? Porsche, BMW a Mercedes věří příští vládě
Zprávy z firem
Americká Federální obchodní komise (FTC) podala žalobu na zablokování spojení amerických výrobců luxusního zboží Tapestry a Capri Holding v hodnotě 8,5 miliardy dolarů (202 miliard korun). Obává se jejich dominantního postavení na trhu s kabelkami, protože dohoda sloučí výrobce kabelek Coach a Michael Kors.
USA chtějí zabránit vzniku módního monopolu a brání spojení luxusních firem
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.