Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jde do tuhého. Nezavádějte cla na čínské automobilky, prosí Němci Evropskou komisi

Německé automobilky apelují na EK, aby nezaváděla cla na elektromobily z Číny
ČTK
 ČTK

Německý Svaz automobilového průmyslu (VDA) apeluje na Evropskou komisi (EK), aby ustoupila od záměru uvalit od čtvrtka dodatečná cla až 38,1 procenta na dovoz elektromobilů z Číny.

Reklama

„Plánovaná cla ztíží úspěšný rozvoj elektromobility, a tím i dekarbonizaci a dosažení cílů ve snižování emisí CO2 stanovených klimatickou dohodou z Paříže, k nimž se v rámci Zelené dohody zavázal i německý automobilový průmysl. Navíc poškozují evropské spotřebitele i evropské podniky. Nejsou proto v zájmu Evropské unie,“ stojí v prohlášení.

EK by proto podle VDA měla od oznámených cel upustit a „najít s Čínou řešení pomocí jednání“. Výrobci dále volají po „vážně míněném dialogu“. Instituce na obou stranách by podle něj měly plnit své závazky a „vytvářet spravedlivé konkurenční podmínky pro všechny hospodářské subjekty, které slouží cílům (ekologické) transformace“.

Brusel a Peking podle agentury Reuters jednají od minulého týdne. Pokud však nedospějí k dohodě, ve čtvrtek začnou platit dříve oznámená dodatečná cla.

Reklama

Čínská automobilka BYD

Konec vlády Tesly na poli čistě elektrických aut? Na trůn se dere gigant z Číny

Na nejlepší cestě stát se králem na poli elektromobility je v současné době čínská automobilka BYD. Server CNBC na základě výpočtů a sdělení analytiků uvedl, že v letošním roce by měl tento gigant překonat i Muskovu Teslu.

Přečíst článek

EK osm měsíců vyšetřovala, do jaké míry subvence čínské vlády narušují unijní trh při dovozu elektromobilů. Následně 12. června oznámila, že od 4. července zavede prozatímní dodatečná cla. Ke standardnímu desetiprocentnímu poplatku se tak ještě přičte přirážka, která by v případě čínské automobilky BYD činila 17,4 procenta, u automobilky Geely 20 procent a u automobilky SAIC potom 38,1 procenta.

Částka stanoveného cla se bude lišit podle toho, nakolik automobilky s EK spolupracují na vyšetřování dopadu subvencí čínské vlády. Na výši cla bude mít vliv i výše dotací, které čínské firmy dostávají.

EU, ilustrační foto

Eurokomisaři se opět zaměřují na Temu či Shein. Plánují uvalení cel na levné zboží

Evropská komise (EK) plánuje uvalit cla na levné zboží z čínských e-shopů jako Temu, Shein nebo AliExpress. Docílit toho chce zrušením dosavadního limitu 150 eur (zhruba 3780 korun), do nějž jsou zásilky ze zemí mimo EU osvobozené od celních poplatků, uvedl deník Financial Times (FT) s odvoláním na tři osoby obeznámené s návrhem.

Přečíst článek

Čínská odveta

Podle odhadů banky HSBC vytvářejí němečtí výrobci automobilů 20 až 23 procent svých globálních zisků právě v Číně. Navíc významná část automobilů dovážených do EU z Číny pochází od evropských výrobců. Podle dřívější analýzy Reuters by případná čínská odveta dopadla především na firmy Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Porsche a Ferrari.

Mezi členy VDA patří automobilky jako BMW, Mercedes-Benz, Opel nebo Volkswagen, ale i zahraniční výrobci působící na německém trhu jako Iveco, Ford nebo Stellantis.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Elon Musk

Musk uvedl, že má problém se zavedením cel na dovoz elektromobilů z Číny. Nedávno tvrdil opak

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme