Je to dobrý nápad? Chanel plánuje rozšíření v Číně, místní ale nakupují raději v zahraničí

Francouzský módní dům Chanel plánuje otevřít více poboček v Číně. A to přesto, že Číňané znovu více cestují a nakupují spíše v jiných zemích, uvedla generální ředitelka firmy Leena Nairová. Chanel proslul svými tvídovými obleky, prošívanými kabelkami a parfémem No. 5.
Nairová si při nedávné cestě do Číny všimla, že mladí zákazníci se zajímají o nákupy luxusního zboží jako o formu dlouhodobější finanční investice.
„Čína je stále místem, kde jsme, řekl bych, málo rozšířeni,“ uvedl finanční ředitel Chanelu Philippe Blondiaux. Chanel provozuje v pevninské Číně 18 módních butiků, zatímco jiné konkurenční značky jich mají kolem 40 až 50.
Protichůdné výsledky
Aktuální údaje o prodeji luxusních značek za první čtvrtletí vykázaly v pevninské Číně protichůdné výsledky. Odvětví přitom doufalo, že tento klíčový trh mu po skončení pandemie covidu-19 poskytne růstový impuls, připomněla agentura Reuters.
Tržby Chanelu loni vzrostly na srovnatelné bázi o 16 procent na 19,7 miliardy dolarů (asi 449 miliard korun). Dvouciferný procentuální růst v Asii a Evropě kompenzoval prudké zpomalení ve Spojených státech. Společnost zvýšila počet zaměstnanců o 14 procent na více než 36 500 osob.
„Růst u čínských spotřebitelů se odehrává spíše v Evropě a v Japonsku a samozřejmě mnohem méně v pevninské Číně,“ řekl Blondiaux. V některých posledních týdnech podle něj čínští turisté v Japonsku tvořili až polovinu tržeb v této zemi.
Žádné strádání. Lidé mají stále velkou potřebu utrácet za luxusní zboží. Alespoň tak to vypadá po zveřejnění finančních výsledků švýcarské skupiny Richemont. Majitel luxusní značky Cartier uvedl, že tržby skupiny v uplynulém finančním roce končícím v březnu stouply o tři procenta na historické maximum 20,6 miliardy eur, tedy téměř 509 miliard korun. A to navzdory slábnoucímu výhledu, který je u luxusních značek všeobecně očekáván.
Žádná bída, luxusu se prostě daří. Švýcarská skupina Richemont vykázala rekordní zisk
Zprávy z firem
Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.
Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?
Leaders
Největší evropské internetové tržiště s použitým oblečením Vinted se v loňském roce poprvé dostalo do zisku. Firmě pomohl rychlý růst tržeb v souvislosti s vyšším zájmem o nákup a prodej módy z druhé ruky. Čistý zisk činil 18 milionů eur (453 milionů korun) ve srovnání se ztrátou 20 milionů eur v roce 2022.
Lidé nepohrdnou módou ze sekáče. Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.