K podnikání mě přivedl můj pes, říká bývalý tenista a nyní majitel firmy Krmiva Pučálka
Výživa byla pro Martina Pučálku, bývalého vrcholového sportovce, vždy téma. Ať už v jeho profesionální tenisové kariéře, tak i v byznyse. Překvapivě jsou ale jeho klienti čtyřnozí. Z Martina se totiž před 15 lety stal pravověrný pejskař, a aby svému psovi dával jen to nejlepší krmivo, začal ho v roce 2008 dovážet z USA. O čtyři roky později založil vlastní značku krmiv pro psy a kočky. Tohle je příběh jedné značky, značky MARP.
K podnikání mě vlastně přivedl pes, říká s kapkou nadsázky Martin Pučálka v pořadu Buduj značku s tím, že sehnat před rokem 2010 v Evropě kvalitní krmivo pro psy byl téměř nadlidský úkol. Trendy tehdy jednoznačně udávala Amerika.
„V USA jsem našel dodavatele, oslovil jej a začal krmivo dovážet do Česka. Tak snadné a ideální to samozřejmě nebylo. Dnes, s odstupem času, nevím, jestli bych se do toho znovu pouštěl. Ale tehdy jsem byl naivní a rozhodoval se, aniž bych měl kompletní informace,“ vzpomíná na svůj byznysový start majitel společnosti Krmiva Pučálka.
Bojovnost a vytrvalost
Nastavení sportovce, že zápasy se nevzdávají, ovlivnilo i jeho byznys. „Keep going" - až do posledního dechu. „Můžu brečet, že to má vypadat jinak, že tohle jsem si nevybral a ani nechtěl, nicméně nakonec vám nic jiného nezbyde, než prostě pokračovat. To mám asi z tenisu. Zápas musíte dohrát, hra stále pokračuje, bez ohledu na to, co se s vámi děje,” říká.
Byznys je i o štěstí
Cokoliv v životě děláte, vyžaduje obrovskou dávku dřiny. Ale taky musíte mít štěstí, myslí si Pučálka. „Setkal jsem se s případy, kdy podnikatel vybudoval silný brand, hladce fungoval, vydělával a pak ze dne na den ho jeho dodavatel odstřihl z důvodu, že neodebíral dostatečné objemy,“ popisuje Pučálka, jehož byznys se naštěstí dál rozrůstá. Krmiva i chovatelské potřeby dodává do obchodů a má i vlastní e-shop.
Nejnovější díl pořadu Buduj značku s Martinem Pučálkou sledujte v úvodu tohoto článku, nebo si ho pusťte na vaší oblíbené podcastové platformě.
Další podcasty serveru newstream.cz sledujte zde:

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.