Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

KFC nabídne na zkoušku rostlinné kuře. Ale pozor, není vegetariánské

Takhle vypadá spolupráce KFC a společnosti Beyond Meat na nabídce kuřete vyrobeného na rostlinné bázi.
KFC/PRNewswire, publikováno se svolením
Dušan Kütner

K malé gastrorevoluci se schyluje v jedné z největších světových sítí s rychlým občerstvením KFC. Od pondělí začne po celých Spojených státech po omezenou dobu nabízet k tradičnímu kuřeti z masa a kostí i kuřecí maso vyrobené na rostlinné bázi od společnosti Beyond Meat. Její výrobky je možné koupit i v některých obchodech v Česku. Maso na rostlinné bázi už v tuzemsku nabízí Burger King, kde nyní tvoří asi tři procenta prodejů a firma hodlá podíl nadále zvyšovat.

Produkt bude k dispozici jako kombinované jídlo nebo à la carte v šesti- nebo 12kusových objednávkách, ceny začínají na 6,99 dolaru bez daně a mohou se lišit podle lokality, uvedla agentura Bloomberg.

Pražman, ilustrace

Po USA, Kanadě a Brazílii dorazily geneticky upravené ryby i na japonský trh

Žije v sádkách japonské společnosti Regional Fish a roste jako z vody. Nebo přesněji jako po genetické úpravě, kterou prošel. Pražman je ryba, jejíž genetický kód vědci upravili v laboratoři a japonští spotřebitelé ji teď mohou konzumovat.

Přečíst článek

Uvedení na trh znamená další krok v partnerství mezi oběma značkami. KFC již v roce 2020 testovalo „falešné“ kuřecí nugety od Beyond Meat na asi 70 místech ve dvou státech. 

Chceme nabídnout produkt, který vypadá a chutná jako skutečné maso nakrájené z kuřete, uvedly již dříve obě firmy k dosavadní spolupráci.

V září americký šéf KFC Kevin Hochman řekl Bloomberg News, že cílem bylo replikovat svíčkovou nebo odřezaný kus kuřete s celými svalovými vlákny.

Odpůrci masové stravy ale musí být na pozoru. Beyond Meat a KFC ve společném středečním prohlášení uvedly, že rostlinné kuře není připravováno veganským nebo vegetariánským způsobem. 

ilustrační foto

Trendy v jídle pro rok 2022. Co nám bude chutnat, jak, kde a co se bude vařit

Jsme zase o rok starší, zkušenější a nejspíš i o rok tlustší. Gastronomie a jídlo obecně patří mezi oblasti, na nichž se takřka dvouletá pandemie podepsala nejcitelněji. Změnili jsme svoje stravovací návyky i způsob nakupování. Více vaříme, častěji jíme doma, více o jídle přemýšlíme. Co nám to v příštím roce přinese? Na co bude zaměřená pozornost a o čem se mluví nejen mezi šéfkuchaři? Nechte se inspirovat deseti trendy pro letošní rok.

Přečíst článek

Rostlinné potraviny rezonují u spotřebitelů v době rostoucích obav o životní prostředí a dobré životní podmínky, takzvaný wellfare zvířat, upozornil Bloomberg. Největší restaurační řetězce včetně McDonald's, Starbucks Corp. a Burger King Restaurant Brands International se proto v posledních letech spojily s Beyond Meat a také s Impossible Foods. 

A je tomu tak i v tuzemsku, kde výrobky Beyond Meat Burger King nabízí. „V Burger Kingu vnímáme, že obliba rostlinných alternativ stále roste. Dlouhodobě se snažíme vyjít vstříc všem zákazníkům, kteří čím dál častěji chtějí svému jídelníčku a planetě ulehčit, a volí proto raději rostlinné alternativy masných výrobků,“ řekla serveru newstream.cz mediální zástupkyně tuzemského Burger Kingu Martina Škvorová.

Hranolky u McDonald´s v Japonsku začaly být nedostatkovým zbožím

Gastrotragedie v Japonsku. Došly hranolky u McDonalda

Hranolky jen v nejmenších porcích a jedny na osobu. Tak daleko došla krizová situace u jednoho z největších světových řetězců rychlého občerstvení na světě McDonald´s v Japonsku. Důvodem opatření, které vstoupí v platnost v pátek na Štědrý den, jsou opakovaně zpožděné dodávky ze Severní Ameriky. Opatření se dotkne přibližně 2900 obchodů McDonald's po celém Japonsku.

Přečíst článek

„Jsme průkopníkem v nabídce rostlinných alternativ masových výrobků a také prvním řetězcem, který je zavedl do své stálé nabídky. Kromě stálice v podobě bezmasého plant-based Whopperu mohou zákazníci také ochutnat plant-base nugetky, které jsme uvedli na jaře,“ uvedla. „V současné době nám produkty na rostlinné bázi tvoří téměř tři procenta všech prodejů a do budoucna plánujeme kategorii ještě posílit,“ dodala.

Výrobky Beyond Meat lze koupit i v některých tuzemských obchodech. Hovězí burger na rostlinné bázi od této firmy například nabízí Košík.cz. Balení o 227 gramech stojí 249 korun, což v přepočtu na kilogram dělá úctyhodných 1096,92 koruny. Koupit lze i klobásky od Beyond Meat, kdy kilogram vyjde na 699 korun.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Srpnové ceny v gastronomii byly oproti roku 2019 vyšší o 36 procent

Gastro za pár let zdražilo o desítky procent. Lidé si připlatí za guláš i burger

Přečíst článek
Doporučujeme