FOTOGALERIE: Kia čelí cenové válce elektrickým jednomístným autem. No, autem - možná silné slovo
Cenová válka v automobilové velmoci Jižní Koreji přiměla tamní automobilku oprášit dřívější, ovšem tehdy nepříliš úspěšný model elektrického miniauta Ray. Cena vozítka, které se bude prodávat i v jednosedadlové verzi, bude začínat na 20 tisících dolarech, uvedla agentura Bloomberg. Podívejte se ve fotogalerii níže.
Nejnovějším elektrickým vozidlem společnosti Kia je druhá generace maličkého modelu Ray – vycházejícího původně z modelu Picanto – se sedadlem pro jednu osobu v nejmenší konfiguraci a jeho cena v Jižní Koreji tomu odpovídá.
Podívejte se, jak elektrické miniauto vypadá:
Model Ray, začínající na zhruba 20 tisících dolarech (asi 456 tisíc korun), je nejlevnějším osobním vozem Kia na baterie. Je to také nejnovější nabídka v rostoucí cenové válce mezi elektromobily v Koreji, kde startupy, online nákupy a dovoz z Číny poskytují ještě levnější možnosti, uvedl Bloomberg.
Ray je průkopníkem v historii automobilky Kia
První generace modelu Ray byla představena již v roce 2011 a byl to první elektromobil společnosti Kia. A zájem o druhou generaci napovídá, že se firma rozhodla správně. Za tři týdny od oznámení, že jej automobilka brzy uvede na trh, si elektorvozítko objednalo šest tisíc zájemců – o polovinu více, než byl cíl automobilky.
Zatímco Tesla Elona Muska ceny svých modelů snižuje, jiné značky sázejí na opačnou strategii. A podobně jako na Bugatti Veyron mají jen ti skutečně nejbohatší, v kategorii elektromobilů již existují klenoty, které si obyčejný smrtelník nikdy nedopřeje. Ostatně třeba takový vůz Aspark Owl stojí podle portálu TopSpeed na 3,5 milionu dolarů, tedy podle aktuálního kurzu více než 77 milionů korun. Navíc jich je pouhých 50.Zapomeňte na Teslu. Tohle jsou nejluxusnější elektromobily světa
Enjoy
Jednomístnou verzi lze koupit za zhruba 27 milionů wonů, 20 500 dolarů. Ještě levnější je v Soulu, kde dotace na rozvoj elektromobility snižují cenu na 16 tisíc dolarů (asi 365 tisíc korun). Čtyřmístný model má cenu o něco vyšší a vyjde až na 29,55 milionu wonů (zhruba 510 tisíc korun).
Dojezd 200 kilometrů
Se dojezdem zhruba 200 kilometrů na jedno nabití je určen pro spotřebitele žijící ve městech se zavedenou nabíjecí infrastrukturou. S rychlou nabíječkou trvá přechod z 10 procent nabití na 80 procent asi 40 minut, uvedla Kia. Ray má 35,2 kilowatthodinovou lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii, která je levnější než články na bázi niklu, které elektroautům umožňují vyšší reálný dojezd. Jméno dodavatele baterií Kia nezveřejnila.
Kia tak přidává plyn v závodu o levnější "čistá" auta, protože inflace a vyšší úrokové sazby brzdí spotřebitelský sektor. To ohrožuje sesterské jihokorejské společnosti Hyundai a Kia, které mají 80procentní podíl na domácím trhu.
Jihokorejská automobilka Kia investuje více než 200 milionů dolarů (4,3 miliardy korun) do rozšíření závodu v americkém státě Georgia, ve kterém chce montovat elektromobily. V příštím roce zde hodlá zahájit výrobu svého elektrického sportovně-užitkového vozu EV9, oznámila automobilka.Nový Klondike pro elektromobily. Kia v americké Georgii investuje další miliardy
Zprávy z firem
Čínský výrobce elektromobilů BYD se poprvé dostal mezi deset největších automobilek světa z hlediska prodeje, předstihl tak německé automobilky Mercedes-Benz i BMW. Informoval o tom japonský hospodářský deník Nikkei Asia, podle kterého tím čínská firma ukazuje, že elektromobily mění podobu automobilového průmyslu.Čínská automobilka BYD dobývá svět. V prodejích předstihla Mercedes i BMW
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.