Korejci Tesly z Číny nechtějí. V lednu se prodala jen jedna
Většina Korejců, kteří si chtěli koupit Teslu, si ji už koupila. V lednu se na tamním trhu prodala jediná. Důvodů je vícero, mimo jiné to, že se auta americké automobilky vyrábějí v Číně, což Korejci těžce skousávají, už kvůli obavě z kvality. Požáry baterií z nedávné doby je v tom jen utvrdily, píše Bloomberg.
Společnost Tesla prodala v lednu v Jižní Koreji pouze jeden elektromobil, SUV Model Y. Jde o nejhorší měsíc od července 2022, kdy automobilka neprodala v Koreji jediný vůz. Na poptávku podle Bloombergu doléhá řada překážek, od obav o bezpečnost až po cenu a nedostatek nabíjecí infrastruktury.
Tesla v tom není sama. Počet nových elektromobilů registrovaných v Koreji se v lednu oproti prosinci snížil o 80 procent, ukazují to údaje výzkumné společnosti Carisyou.
Výrobci elekroaut v Jižní Koreji se potýkají s poklesem nadšení pro elektromobily, protože vyšší úrokové sazby a inflace nutí spotřebitele omezovat výdaje a poptávku snižují také obavy z požárů baterií a nedostatku rychlonabíječek. Nízký lednový prodej vozů Tesla znamená pro značku velký posun, protože její Model Y vyráběný v Číně patřil v loňském roce k nejprodávanějším.
Made in China značce škodí
Podle Lee Hang-Kooa, vedoucího Institutu automobilových konvergenčních technologií v Čeonbuku, si již mnoho prvních uživatelů pořídilo elektromobily a masoví zákazníci zatím o koupi nestojí. Oblibě Tesly podle něj škodí také její vazby na Čínu.
„Většina Korejců, kteří si chtěli koupit vozy Tesla, si je koupila,“ řekl Lee. „Někteří lidé nemají Teslu v poslední době rádi poté, co zjistili, že některé z nich jsou vyráběny v Číně,“ přičemž spotřebitelé mají obavy o kvalitu výroby, dodal.
Prodej elektromobilů v Koreji je také ovlivněn silnými sezónními výkyvy v poptávce. Podle Leeho se mnoho lidí vyhýbá nákupu vozidel v lednu. A pak jsou tu přislíbené vládní dotace, které zatím nebyly potvrzeny a spuštěny. I v této oblasti se ale Tesla potýká se silným protivětrem. Je moc levná. V červenci 2023 Tesla stanovila společnost prodejní cenu v Číně vyráběného Modelu Y na 56 990 000 wonů (zhruba milion korun), čímž se dostala pod hranici 57 milionů wonů, která umožňuje vozům získat nárok na plnou vládní dotaci. Spokojit by se tak museli pouze s polovičním příspěvkem.
Podívejte se, jak vypadaly první Tesly:
Elon Musk už není nejbohatším mužem planety, ale ještě se zuby nehty drží druhé příčky. Jeff Bezos i Mark Zuckerberg jsou však nebezpečně blízko, jak se dočtete v dalším dílu seriálu Psychologie trhu. Elon pláče a Mark se směje. A slíbená rvačka ani nemusela být
Trhy
Výrobce elektromobilů Tesla ve Spojených státech svolává ke kontrole 2,2 milionu vozidel, to znamená téměř všechny své elektromobily. Důvodem je nesprávná velikost písma varovných kontrolek, což zvyšuje riziko nehody. Oznámil to americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).Tesly v USA musí na kontrolu. Chyba u více než dvou milionů vozů může způsobil nehodu
Zprávy z firem
Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon, Tesla, Meta a Nvidia. Top technologické akcie, jimž patří dnešek i budoucnost, jak se dočtete v dalším dílu seriálu Psychologie trhu. Sedm statečných, co vydělává a vydělávat bude dál
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.