Košík.cz posiluje v Bulharsku. Nově zaváží i na Zlaté Písky
Po Sofii a Plovdivu, dvou největších bulharských městech, se online supermarket Košík.cz vydal také do toho třetího, oblíbeného letního letoviska Varna.
Nové rozšíření se netýká jen samotné Varny, která má zhruba 340 tisíc obyvatel, ale i okolní aglomerace. Tedy především sousedících měst Aksakovo a Ignatievo. Obsloužený bude také desítky kilometrů široký pás pobřeží Černého moře včetně Čechům známého letoviska Zlaté Písky. Díky expanzi může služby Košíku, respektive Kolichky v Bulharsku využívat už celých 35 procent obyvatel, tedy zhruba 2,3 milionů Bulharů.
On-line supermarket Košík vstoupil na slovenský trh. Z velkoobchodů firmy Metro, se kterou spolupracuje od loňského ledna, nákupy zákazníkům vozí do Bratislavy a Zvolena na středním Slovensku. V průběhu roku na seznam přibydou ještě Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra a Trnava.Košík nově dobývá slovenský trh. Čuprův Rohlík mu tam nekonkuruje
Zprávy z firem
„Pro Kolichku je to velká chvíle. Varna má oproti Sofii a Plovdivu svá zásadní specifika. Kromě toho, že se můžeme stát důležitou součástí lokálního retailového trhu, který je specificky orientovaný na turistický ruch, stane se pro nás Varna také výkladní skříní pro domácnosti z hlavního města, které sem jezdí na dovolenou,“ zmiňuje Robert Brejc, ředitel mezinárodní expanze online supermarketu Košík.cz.
I ve Varně se online supermarket opírá o strategické partnerství se společností Metro. Nabízí díky tomu výběr z více než 10 tisíc položek. Rozvoz sejně jako v ČR zajišťuje logistická služba DODO. Ve spolupráci s ní chce Kolichka místní domácnosti zaujmout především nízkou cenou za doručení nákupu a standardem, který je v lokálním měřítku zcela neobvyklý. Například možností sledovat kurýra s nákupem na mapě v reálném čase.
„Celá logistika Kolichky bude stát vysoko nad standardem bulharského trhu. Ten je navíc specifický například tím, že ve většině měst má výrazně komplikovanější dopravní situaci, než je v Česku nebo na Slovensku zvykem. Nicméně díky našemu know-how a technologii, která za naší službou stojí, dokážeme doručovat nákupy načas, a to vždy v hodinových slotech, které si předem sám volí každý zákazník,“ uvádí Ivo Velíšek, ředitel technologicko-logistické společnosti DODO pro Českou republiku, Slovensko a Bulharsko.
Nákup si na Košíku budou moci na svou dovolenou objednat také Češi. Košík počítá s možností doručovat přímo do penzionů, apartmánů anebo kempů. Zákazníci si však zatím budou muset vytvořit samostatný login a spokojit se s nabídkou v bulharštině.
Zhruba čtyři miliardy korun (170 milionů dolarů) získala skupina Rohlik Group, do které patří on-line supermarket Rohlík.cz, na urychlení rozvoje a rozšíření služeb v dalších evropských zemích. Rohlik získal od investorů další čtyři miliardy. Chystá masivní expanzi
Zprávy z firem
Český prodej léčiv projde radikální proměnou. A v jejím centru budou tuzemští miliardáři, kteří své jmění vydělali v e-commerce. Své know-how nyní velmi pravděpodobně využijí právě v segmentu, který do velké míry stále reprezentují kamenné prodejny, poradenství a uklidňující hlas prodejců.Stanislav Šulc: Čeští technologičtí miliardáři cílí na léky. Lékárenství čeká revoluce
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.