Krach Tupperware. Legendární výrobce plastových obalů dobojoval

Americký výrobce obalů na uchování potravin Tupperware vyhlásil ve Spojených státech bankrot. Firma se potýkala s klesající poptávkou, její finanční ztráty se prohlubovaly. Dnes to oznámila na svém webu.
Problémy společnosti se obnovily po krátkodobém pandemickém vzestupu, kdy rostoucí zájem o domácí vaření na krátkou dobu zvýšil poptávku po jejích barevných, vzduchotěsných plastových nádobách. Po pandemii ale marže podniku snížilo skokové zvýšení nákladů na suroviny, jako je plastová pryskyřice, a na pracovní sílu a dopravu.
„V posledních několika letech byla finanční situace společnosti vážně ovlivněna náročným makroekonomickým prostředím,“ uvedla v tiskové zprávě generální ředitelka Laurie Goldmanová.
Goldmanová nastoupila do Tupperware na pozici šéfky loni na podzim. Stál před ní těžký úkol - restrukturalizovat zadlužený a ztrátový podnik. Tato záchranná mise se však ukázala být nemožnou.
Zábavná diskuze, chutné jídlo, seznámení s novými lidmi. Tak inzeruje Tupperware své akce, na které hostitelka pozve k sobě domů hospodyňky - a když zábava skončí, prodá jim plastové nádobí Tupperware. Takové párty se dějí v domácnostech skoro osmdesát let. Ovšem letos málem přišel definitivní konec. A přesto šlo na akciích Tupperware pohádkově vydělat.
Z legendy hospodyněk párty pro spekulanty. Tupperware teď zachraňuje nová šéfka
Trhy
Společnost Tupperware kdysi způsobila revoluci ve světě domácností svými kuchyňskými miskami a krabičkami, z nichž některé byly považovány za designovou klasiku. Spoléhala také na inovativní distribuci výrobků prostřednictvím svých prodejních párty.
Od třetího čtvrtletí roku 2021 vykazovala šest kvartálů po sobě pokles tržeb. Její zákazníky z řad lidí s nízkými a středními příjmy odrazovala od nákupů přetrvávající inflace.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.