Krach Tupperware. Legendární výrobce plastových obalů dobojoval
Americký výrobce obalů na uchování potravin Tupperware vyhlásil ve Spojených státech bankrot. Firma se potýkala s klesající poptávkou, její finanční ztráty se prohlubovaly. Dnes to oznámila na svém webu.
Problémy společnosti se obnovily po krátkodobém pandemickém vzestupu, kdy rostoucí zájem o domácí vaření na krátkou dobu zvýšil poptávku po jejích barevných, vzduchotěsných plastových nádobách. Po pandemii ale marže podniku snížilo skokové zvýšení nákladů na suroviny, jako je plastová pryskyřice, a na pracovní sílu a dopravu.
„V posledních několika letech byla finanční situace společnosti vážně ovlivněna náročným makroekonomickým prostředím,“ uvedla v tiskové zprávě generální ředitelka Laurie Goldmanová.
Goldmanová nastoupila do Tupperware na pozici šéfky loni na podzim. Stál před ní těžký úkol - restrukturalizovat zadlužený a ztrátový podnik. Tato záchranná mise se však ukázala být nemožnou.
Zábavná diskuze, chutné jídlo, seznámení s novými lidmi. Tak inzeruje Tupperware své akce, na které hostitelka pozve k sobě domů hospodyňky - a když zábava skončí, prodá jim plastové nádobí Tupperware. Takové párty se dějí v domácnostech skoro osmdesát let. Ovšem letos málem přišel definitivní konec. A přesto šlo na akciích Tupperware pohádkově vydělat. Z legendy hospodyněk párty pro spekulanty. Tupperware teď zachraňuje nová šéfka
Trhy
Společnost Tupperware kdysi způsobila revoluci ve světě domácností svými kuchyňskými miskami a krabičkami, z nichž některé byly považovány za designovou klasiku. Spoléhala také na inovativní distribuci výrobků prostřednictvím svých prodejních párty.
Od třetího čtvrtletí roku 2021 vykazovala šest kvartálů po sobě pokles tržeb. Její zákazníky z řad lidí s nízkými a středními příjmy odrazovala od nákupů přetrvávající inflace.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.