Krachující Mozartovy koule zůstanou doma. Chce je zachránit rakouská Heidi Chocolat
Chybějící turisté srazili výrobce Mozartových koulí na pokraj insolvence. Záchranné lano mu teď hází dceřiná firma známého Julia Meinla.
Výrobce známých Mozartových koulí, rakouská firma Salzburg Schokolade, se možná těsně vyhne bankrotu. Fabrika, která Mozartovy koule a další cukrovinky vyrábí exkluzivně pro americkou Mondelez (která vlastní značku a průmyslová práva), čelila insolvenci - nahromadila totiž dluhy ve výši 27 milionů eur.
Podle rakouských médií chce nyní insolventní firmu koupit rovněž rakouská firma Heidi Chocolat, což je dceřiná firma konglomerátu Julius Meinl. O insolvenci požádala posledního listopadu sama Salzburg Schokolade a v návrhu uvedla, že nedokáže splácet dluhy kvůli nižším než plánovaným tržbám. Ty má na svědomí pokles turistů, které si oblíbené cukrovinky kupují, a také méně rodinných setkání kvůli lockdownům během pandemie. K tomu se přidaly vyšší ceny energií, surovin a také dopravy.
Potraviny se dosud držely spíše stranou velké vlny zdražování, která zalila Českou republiku. Celková inflace ale může ještě do konce letošního roku atakovat úroveň až sedmi procent, skoro nejvyšší za čtvrtstoletí, a potraviny už tak stranou nezůstanou. Blíží se velké podzimní zdražování potravin. Postihne vše
Money
Nejoblíbenější suvenýr z vídeňského Stefansplatzu snad bude zachráněn. Převzetí musí schválit Mondelez. Nový vlastník fabriky si ponechá všech 130 zaměstnanců salcburské výrobny. Ta pro Mondelez kromě zmíněných „Echten Salzburger Mozartkugel von Mirabell” vyrábí i jiné cukrovinky, jako Maria Theresia Taler a Bobby Schokoriegel.
Mozartovy koule, cukrovinky z pistácií, nugátu a marcipánu, mají dlouhou historii, vyrábějí se pod značkou Mirabell už od dvacátých let minulého století. Sama firma Salzburg Schokolade má 124letou tradici a kromě Mirabell dodává jiné cukrovinky na rakouský trh, včetně marcipánu a nugátu.
Pro Heidi Chocolat, která má 160 zaměstnanců a obrat kolem dvaceti milionů eur ročně, bude akvizice první takovou zkušeností. Tato čokoládovna sama byla před osmi lety převzata firmou Schwedenbomben-Hersteller Niemetz. Po akvizici salcburské čokoládovny se jí obrat zhruba zdvojnásobí. Celý čokoládový konglomerát vlastní investiční větev Julius Meinl V.
Již tento pátek budou mít sběratelé možnost pořídit si skutečný unikát. Do prodeje jdou ilustrace legendárního Alfonse Muchy v podobě nezaměnitelných digitálních tokenů, tedy NFT. Netradičním artiklem zahajuje činnost nová platforma na prodej digitálního umění Vive Arts. Ceny budou startovat níž než u Muchových klasických děl.Digitální Mucha jde do dražby. V nabídce bude i Slovanská epopej
Enjoy
Americký výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike prohlubuje svoji digitální stopu. Koupil společnost RTFKT, která vytváří různé virtuální produkty, například právě tenisky. Využívá k tomu blockchainovou technologii, která je sama o sobě takovým digitálním certifikátem pravosti.Už žádné „fejky”. Originály tenisek Nike nasadí i digitální avataři
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.