Kreativní marketing vstupuje do nové éry. Slovo si bere umělá inteligence. V Publicis Groupe budou připraveni
Platforma skupiny Publicis Groupe, která se zaměřuje na digitální transformaci, rozšiřuje své kompetence v oblasti umělé inteligence. Do interních týmů, které pomáhají posílit automatizaci marketingových procesů pomocí integrovaných AI řešení, jmenovala klíčové strategické osoby.
Barbara Grabiwoda, ředitelka pro strategii Publicis Le Pont, řídí nový tým AI commerce z pozice vedoucí programu. Úzce spolupracuje s Pawlem Piatekem, ředitelem pro poskytování služeb v oblasti obchodu, který má v tomto týmu ještě druhou funkci, a to provozní. Marcin Skulimowski, absolvent doktorského studia na Fakultě fyziky a aplikované informatiky na Univerzitě v Lodži, který má dlouholeté zkušenosti s teorií a aplikacemi sémantických technologií, byl přibrán jako konzultant AI Architect.
Jak změní umělá inteligence svět? Je chatovací nástroj ChatGPT opravdu takovou revolucí, jak by se nyní mohlo zdát? A může budoucí umělá inteligence (AI) získat vědomí, milovat nebo se dokonce mstít? Zeptali jsme se přímo u zdroje, těch, kteří se na jejím vývoji podílejí. V rámci seriálu Young Money Patrika Borýska přinášíme rozhovor s českými vědci, vývojáři a popularizátory AI Tomášem Mikolovem a Filipem Dvořákem. V Česku zřejmě není nikdo, kdo by této oblasti rozuměl víc než tihle dva. V Silicon Valley už je dobře znají. Oba založili startupy, které mají ambici posunout hranice možností umělé inteligence.Umělá inteligence je velká věc. Co už umí a kam směřuje, odhalují experti
Money
Hlavním cílem nově zřízených týmů je maximálně využít možností, které nabízí umělá inteligence v oblasti generativní AI, a aplikovat automatizaci při tvorbě obsahu pro oblast e-commerce. Cílem nových investic do kompetencí v oblasti AI je pomáhat všem třem centrům Publicis Le Pont v Polsku, Maďarsku a České republice.
V souvislosti s touto iniciativou zřizuje Publicis Le Pont kreativní centrum pod názvem Generativní AI Centrum, které se bude zaměřovat na tvorbu vizuálů, textů a generování insightů. Tým má agilitu startupu a silné zaměření na produktové myšlení. Tým povede Roy Bar-Adon a jeho členy budou Eric Rainsberry (jako Creative Lead), János Szabó (Product Lead) a Lev Kvichko (jako Gen AI engineer). Kromě svých současných povinností budou úzce spolupracovat se svými klientskými partnery a Gen AI startupy.
Nastupuje nová éra obchodu i marketingu
„V popředí našeho konání stojí hluboké přesvědčení o síle umělé inteligence a jejím potenciálu způsobit revoluci v oblasti e-commerce. Jsme si vědomi, že hra s umělou inteligencí bude v dohledné budoucnosti nově definovat toto odvětví, a jsme odhodláni uvést naši vizi v život a stát v jejím čele. Zaměřujeme se na testování a ověřování špičkových řešení společně s našimi klienty, která nastaví nové standardy efektivity a produktivity. Jako vedoucí programu se také zaměřuji na sladění globálních a interních školení Open AI a na získaní dovedností a znalosti potřebných k orientaci ve složitém právním a autorskoprávním prostředí. Naším cílem v dlouhodobém horizontu je posilovat naše komplexní portfolio služeb pomocí AI a zároveň zachovat náš závazek k etickým a udržitelným postupům,“ uvedla ředitelka pro strategii Barbara Grabiwoda.
Umělá inteligence může zefektivnit práci lidí, ale plně ji nenahradí. Vystřídat lidskou činnost může v případě opakovaných, rutinních úkolů. Přestože podle personalistů některé pracovní pozice v důsledku využití umělé inteligence postupem času vymizí, řada jiných vznikne. V příštích letech umělá inteligence podle personalistů zjednoduší některé úkony a bude práci lidí více doplňovat.Umělá inteligence může nahradit polovinu pracovních míst. Ale změny si ani nevšimneme
Enjoy
Roy Bar-Adon říká: „Nastává vzrušující doba. Už teď vidíme, jak spojení sil s Gen AI umožňuje našemu talentovanému týmu dosahovat spolu s našimi partnery jedinečných výsledků. Nyní jsme schopni vytvářet spotřebitelské a uživatelské zážitky šité na míru každé značce, a to desetkrát rychleji a s větším zaměřením na uživatele než kdykoli předtím. Umělá inteligence posiluje náš lidský potenciál a pohání nás k vytváření poutavějšího, produktivnějšího a působivějšího obsahu, o jakém se nám ani nesnilo, doplnil šéf kreativního centra Roy Bar-Adon.
Co vlastně znamená pro pracovní proces pojem umělá inteligence, si mnoho lidí ještě neumí představit. Ale pozor, jak říká Hana Součková, šéfka české pobočky globálního technologického lídra, společnosti SAP, díky nástupu této éry přijde v příštích letech o svou spokojenou práci v kanceláři asi tak miliarda lidí po celém světě. Je proto dobré se připravit na budoucí, rychle přicházející dobu. Učitelé by měli zapomenout na Marii Terezii. Je tu nová technologická revoluce.Hana Součková: Přichází věk umělé inteligence. Práci bude muset změnit miliarda lidí
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.