Kvasiny stojí. Škodě Auto chybí díly od slovinského dodavatele
Automobilka Škoda Auto ode dneška pozastaví nejméně na týden výrobu v závodě v Kvasinách na Rychnovsku a nevyloučila ani částečné omezení výroby v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek dodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy. Podle mluvčí automobilky Ivany Povolné slovinská firma dodává Škodě komponenty pro spalovací motory. Výpadek postihl celý koncern Volkswagen. Jde o druhou letošní odstávku Škody Auto, výrobu omezila i koncem ledna kvůli nedostatku čipů. Výroba už téměř tři týdny stojí v kolínské automobilce Toyota, která postrádá díly od požárem zničené firmy Novares.
Podle předsedy podnikové rady a odborového předáka Škody Auto Jaroslava Povšíka se omezení týká všech modelů kromě plně elektrického modelu Enyaq. Situace by se podle něj mohla zlepšit v týdnu od 18. září. Týmy automobilky podle něj kvůli chybějícímu dílu zkouší i dodavatele v Číně. Společnost se snaží udržet co nejvíce zaměstnanců ve výrobě. „Výroba modelu Enyaq se (denně) navýší o 50 kusů na 550,“ řekl Povšík.
Slovinský subdodavatel je schopen podle Povolné dodávat pouze v omezeném rozsahu a usiluje o plné obnovení výroby. Výroba v kvasinském závodě se podle Povolné zastaví na týden. „V tuto chvíli nelze vyloučit změny v produkčních objemech ani v závodě v Mladé Boleslavi, kde výroba zatím probíhá beze změn,“ uvedla v pátek. Týmy automobilky podle ní pracují na snížení dopadů výpadku dílu. Automobilka se nechce vyjadřovat k přesným počtům a modelům.
Neplánovaná odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic potrvá i příští týden, minimálně do pátku 15. září. Potíže potkaly i největší českou automobilku Škoda Auto, která přechodně omezí výrobu ve svých továrnách v Mladé Boleslavi a Kvasinách na Rychnovsku. Kolínská Toyota stále nevyrábí. Výrobu omezí i Škoda Auto
Zprávy z firem
Letos je to už druhá odstávka
Letos výrobu ve Škoda Auto omezil začátkem roku nedostatek čipů. Odstávky se koncem ledna dotkly závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, později i závodu v Kvasinách. Loni byla výroba ve Škodě Auto mimořádně zastavena počátkem roku kvůli nutnosti provést plánované investice, pak výrobu elektrického SUV Enyaq iV na několik týdnů pozastavil nedostatek kabelových svazků z Ukrajiny, na kterou zaútočilo Rusko. Na automobilku také dopadl ničivý lednový požár skladovacích hal dodavatelské firmy Grupo Antolin, Škoda Auto tehdy kvůli nedostatku dílů vyráběla část vozů nekompletních.
Kvůli chybějícím dílům od dodavatele zastavila ve středních Čechách výrobu i kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic. Neplánovaná odstávka tam začala 22. srpna a potrvá i tento týden, minimálně do pátku. Toyota postrádá plastové díly od společnosti Novares CZ Zebrak, jejíž výrobní a skladovací prostory v Žebráku na Berounsku zničil v polovině srpna požár.
Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.