L'Oréal jde do byznysu s injekčními přípravky proti vráskám
Francouzský kosmetický gigant L'Oréal koupí desetiprocentní podíl ve švýcarské kosmetické firmě Galderma, která se zaměřuje na produkty pro péči o pleť. L'Oréal se snaží získat podíl na rychle rostoucím trhu s kosmetickými produkty podávanými injekčně. Tržní hodnota podílu podle páteční závěrečné ceny akcií činí 1,6 miliardy švýcarských franků (43,4 miliardy korun).
L'Oréal podíl koupí od současných akcionářů, tedy od společnosti Sunshine SwissCo, což je konsorcium vedené švédskou investiční firmou EQT, investičního fondu Abu Dhabi Investment Authority (ADIA) a firmy Auba Investment.
Firma Galderma vznikla původně jako společný podnik mezi Nestlé a L'Oréalem, než francouzská firma v roce 2014 prodala svůj poloviční podíl Nestlé. Ta pak celou firmu o několik let později prodala investorům. Koncem března společnost vstoupila na akciový trh.
Pro společnost L'Oréal, která je šestou největší kosmetickou firmou v Evropě, je kupovaný podíl malý. Znamená však změnu ve strategii firmy. L'Oréal tak získá první podíl v přípravcích určených k redukci vrásek a podávaných injekčně, jako jsou výplně a neuromodulátory, mezi které patří botox. Přibližně polovina tržeb firmy Galderma pochází z injekčních přípravků. Hodnota tohoto trhu loni činila 9,3 miliardy eur (235 miliard Kč), a očekává se, že dál výrazně poroste, uvedl generální ředitel L'Oréalu Nicolas Hieronimus.
Některé ingredience v parfémech dvou luxusních značek sbíraly děti, odhalilo vyšetřování britské stanice BBC. Konkrétně se jedná o jasmín, který loni v létě používaly značky Lancôme a Aerin Beauty.L'Oréal řeší problém. Jeho luxusní parfémy mají napojení na dětskou práci, zjistila BBC
Zprávy z firem
Trh s kosmetikou výrazně roste
Obě firmy také podepsaly předběžnou smlouvu o spolupráci v oblasti výzkumu a vývoje. L'Oréal ale nezíská křeslo v představenstvu Galdermy, aby se tak zabránilo případnému střetu zájmů. Obě firmy si totiž v některých oblastech konkurují.
Hodnota celosvětového trhu s veškerými estetickými přípravky loni podle společnosti MarketsandMarkets činila 15,4 miliardy dolarů (přes 355 miliard korun). Do roku 2028 by se podle současných prognóz měla zvýšit na 25,9 miliardy korun.
Dědička francouzského kosmetického impéria L'Oréal Françoise Bettencourtová Meyersová se podle agentury Bloomberg stala první ženou, která nashromáždila majetek v hodnotě 100 miliard dolarů (2,2 bilionu korun). Tento milník přichází poté, co akcie společnosti L'Oréal, kosmetické firmy založené jejím dědečkem, vzrostly na rekordní úroveň.Nejbohatší ženou světa je dědička firmy L'Oréal. Miluje hru na piano a Bibli
Leaders
„Rtěnkový index“ funguje. Čerstvé výsledky kosmetických gigantů opět potvrzují, že v dobách, kdy jsou lidé nuceni se uskromnit, dělají si radost aspoň více či méně drobnými nákupy kosmetiky a vůní. A tak obchodníci s módou, kteří nyní čelí menší ochotě zákazníků utrácet, hledají cesty, jak si ukrojit kus i z trhu „beauty“. To ovšem platí také o úspěšném predátorovi na poli rychlé módy, čínském Sheinu.Shein si chce vyšlápnout i na kosmetické giganty. Nebude to mít snadné
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.