Leo Express loni utržil půl miliardy. Před covidem to bylo dvakrát tolik
Tržby skupiny Leo Express loni překročily půl miliardy korun, což je meziročně o 15 procent více, ale stále méně než před pandemií covidu-19. V roce 2019 měla společnost tržby téměř 1,1 miliardy korun. Společnost, která zajišťuje vlakovou a autobusovou dopravu, oznámila, že loni přepravila asi 1,5 milionu cestujících. Srovnání počtu cestujících s předchozím rokem neuvedla.
„EBITDAR loni přesáhl 100 milionů korun a meziročně tak stoupl o deset procent," uvedl dopravce ve zprávě. Jedná se o ukazatel zisku před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy. Výsledky zahrnují hospodaření celé skupiny, do které patří české i zahraniční divize Leo Expressu.
Společnost loni přepravila přes 930 tisíc cestujících na komerčních spojích mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště či Ostravskem a dále na Slovensko a do Polska. Na regionálních spojích na Orlicku to bylo přes půl milionu lidí. Ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 jsou v celkovém součtu čísla přepravených osob stále nižší. V roce 2019 přepravila společnost až 2,4 milionu lidí. Celkem v loňském roce dopravce vypravil 5444 vlakových spojů. Návaznými autobusovými spoji na Ukrajinu a zpět pak společnost přepravila 19 tisíc lidí.
Železničního a autobusového dopravce Leo Express nově povede z pozice jednatele Martin Bala. Ve funkci vystřídal Jakuba Svobodu, který se rozhodl po více než sedmi letech ve firmě skončit. Leo Express nově povede z pozice jednatele Martin Bala
Zprávy z firem
Společnost meziročně získala o 0,2 procenta více na trhu železniční osobní dopravy, ovládá nyní zhruba 1,4 procenta, uvedla. Nejvíce mají České dráhy, přes 82 procent, následují RegioJet, Arriva, GW Train a právě Leo Express.
Nová linka z Bratislavy do Komárna
„Leo Express plánuje v Česku a okolních zemích další rozvoj, do kterého jen letos investuje přes 100 milionů korun z kapitálových rezerv,“ uvedl mluvčí firmy Emil Sedlařík. Podle něj chce do roku 2030 Leo Express získat „významný podíl“ na trhu železniční dopravy v České republice.
Sedlařík dodal, že v letošním roce dopravce spustí linku z Bratislavy do Komárna. Na regionální železniční trati dlouhé 100 kilometrů v minulosti vozil cestující RegioJet českého podnikatele Radima Jančury, kterému smlouva se Slovenskem skončila v roce 2020. Následně se na trať vrátil národní slovenský dopravce ZSSK. V soutěži na zajištění přepravy cestujících na této trati v období od letošního prosince do roku 2032 pak zvítězil Leo Express.
Potenciál růstu vidí dopravce u firemních zákazníků. „Meziroční nárůst jejich cestování je 400 procent. Vzhledem k tomu jsme i dalším firemním zákazníkům usnadnili možnost přesunout cestování na železnici,“ uvedl Sedlařík. Leo Express spustí program pro firmy, po registraci jim zlevní jízdné o pět až deset procent.
České dráhy loni opět ztratily část trhu osobní železniční dopravy v ČR. Uvádí to výroční zpráva Správy železnic. Ze soukromých dopravců nejvíc své postavení na trhu posílil Jančurův RegioJet.České dráhy opět ztratily část trhu ve prospěch Jančurova RegioJetu
Zprávy z firem
Drahá nafta není takový problém, jak někteří dopravci tvrdí. Jejich demonstrace nechápu, říká Radim Jančura, majitel vlakového dopravce RegioJet a autobusů Student Agency. Podnikatel se podle něj musí se zdražením paliv umět vyrovnat. Drahá paliva podle něj naopak nahrávají veřejné dopravě.Radim Jančura: Kdo nemá na benzín, ať chodí pěšky. Auto je luxus
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.