Letadla Boeing 737 MAX 9 se mohou vrátit do provozu, rozšíření jejich výroby však končí

Letadla Boeing 737 MAX 9, která kvůli incidentu ze začátku ledna nemohla létat, se v nejbližší době vrátí do provozu. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) totiž stanovil podmínky kontroly, kterou musí 171 nyní odstavených strojů projít.
Inspekce každého letadla by měla trvat několik hodin. Do provozu se zřejmě vrátí už koncem týdne. Zároveň však FAA Boeingu sdělil, že nepovolí žádné rozšíření výroby letounů MAX, a to včetně modelu 737 MAX 9.
Společnost Boeing se začátkem ledna dostala na titulní stránky novin, když jednomu z jejích strojů 737 MAX 9 ve službách amerických aerolinek Alaska Airlines za letu odpadla část trupu. Letadlo se zhruba po 20 minutách z výšky 4900 metrů bezpečně vrátilo na letiště a nikomu ze 174 cestujících a šesti členů posádky se nic nestalo.
V Rusku jsou v poslední době na denním pořádku nehody dopravních letadel, všímají si média. Nedávné incidenty sice neskončily smrtí pasažérů, svědčí ale o vzrůstajícím nebezpečí cestování letadlem v Rusku, napsal americký list The Washington Post (WP). Do Ruska, které kvůli invazi na Ukrajinu už téměř dva roky čelí západním sankcím, se s obtížemi dostávají náhradní díly.
V Rusku do letadla raději ne. Letecké incidenty tam začínají být na denním pořádku
Zprávy z firem
Incident však přiměl FAA, aby ponechal na zemi všechny stroje 737 MAX 9. Letecké společnosti Alaska Airlines a United Airlines kvůli tomu musely zrušit tisíce letů. Podle agentury Reuters plánují, že letadla do provozu vrátí v pátek, respektive v neděli.
Inspekce, kterou nyní všechny stroje musí projít, počítá například s kontrolou konkrétních šroubů, vodících kolejnic či desítek dalších komponent.
FAA firmu Boeing ve středu také informoval o tom, že nepovolí žádné rozšíření výroby letounů MAX, včetně modelu 737 MAX 9. Problémy s kvalitou označil za nepřijatelné.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.