Reklamy neodradily. Levnější Netflix přilákal už pět milionů předplatitelů

Levnější Netflix s reklamami přilákal za půl roku pět milionů nových předplatitelů. Čeští zákazníci se zatím musejí spokojit jen s dražší verzí bez reklam.
Vysílání streamovací služby Netflix s reklamami má pět milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost to uvedla ve středu na prezentaci pro zadavatele reklamy. Firma, která dlouho poskytovala svůj program bez reklam, nabídla levnější předplatné s reklamami loni v listopadu, aby přilákala více zákazníků a získala nový zdroj příjmů, protože čelí větší konkurenci. Uvedla to agentura Reuters.
Netflix coby průkopník streamovaného videa přišel loni koncem roku s možností předplatit si jeho program s reklamami za sedm dolarů (zhruba 153 korun) na měsíc na dvanácti trzích, včetně Spojených států. Předplatná bez reklam začínají na deseti dolarech měsíčně.
Streamovací služba Netflix v následujících čtyřech letech investuje v Jižní Koreji 2,5 miliardy dolarů (53,1 miliardy korun) do výroby televizních seriálů, filmů a reality show. Zdvojnásobí tak částku, kterou na tomto trhu investovala od roku 2016. S odvoláním na oznámení americké společnosti o tom informovala agentura Reuters.
Další Hra na oliheň na obzoru? Netflix zdvojnásobí investice do jihokorejské tvorby
Zprávy z firem
Češi se ještě nedočkali
Netflix se poprvé prezentoval inzerentům na každoročním rituálu známém jako upfronts, kde se firmy snaží zablokovat reklamní závazky pro nadcházející vysílání. O dolary za digitální reklamu přitom soutěží i další firmy, jako je Walt Disney a Comcast.
Vedení Netflixu zdůraznilo, že vysílá širokou škálu programů. „Žádná jiná zábavní společnost neaspiruje na vytváření skvělých filmů a pořadů napříč tolika žánry v tolika zemích a pro tak široké a různorodé publikum,“ řekla ředitelka firemního obsahu Bela Bajariaová.
Netflix hlásil ke konci března celosvětově 232,5 milionu předplatitelů svých služeb. Firma působí i v České republice, kde ale zatím nabízí jen dražší verzi bez reklam.
Netflixu v prvním čtvrtletí přibylo 1,75 milionu předplatitelů, méně než se čekalo. Americká streamovací služba to uvedla v úterý po skončení obchodování na amerických burzách. Akcie společnosti po zveřejnění hospodářských výsledků oslabily o více než devět procent, posléze ale znovu oživily.
Netflix sbírá nové předplatitele jen pomalu. Růst táhnou hlavně Asiaté
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.