Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Shein má před vstupem na burzu snížit své ocenění o 30 miliard dolarů. Mají to požadovat investoři

Čínský Shein zamíří na burzu v Londýně
ČTK
Michal Nosek
nos

Čínský prodejce levné módy Shein je pod tlakem, aby před vstupem na londýnskou burzu snížil své ocenění na zhruba 30 miliard dolarů. Přitom dříve byl oceněn na více než trojnásobek této částky. Pro agenturu Bloomberg to uvedly zdroje obeznámené s transakcí. 

Reklama

Akcionáři Sheinu dle agentury Bloomberg naznačují, že je nutná úprava hodnoty, která by pomohla dostat potenciální primární veřejnou nabídku akcií v Británii do hry

Společnost Shein prožila komplikovanou cestu k možnosti provního akciového úpisu (IPO). Musela odpovídat na otázky ohledně svých operací v dodavatelském řetězci a zaměstnavatelských praktik. Proto loni přesměrovala svou žádost o IPO do Londýna poté, co její cíl upsat akcie v USA ztroskotal.

Společnost Shein byla založena v Číně, ale nyní sídlí v Singapuru, a stala se jedním z nejhodnotnějších světových startupů právě díky své velkoobjemové a levné módě. Mezi její investory patří IDG Capital, Mubadala Investment, Tiger Global Management a HongShan Capital, dříve známý jako Sequoia Capital China

Shein se aktuálně ocitl v hledáčku Evropské komise, která navrhuje opatření, jež mají snížit rizika stoupajícího množství nákupů na této platformě. Tržiště totiž podle Komise často dodávají nekvalitní nebo padělané zboží a porušují evropská pravidla.   

Reklama

Proto navrhuje změny a jednou z nich má být konec výjimky s placením cla za zásilky s hodnotou pod 150 eur. Jen v loňském roce dle Komise do zemí EU doputovalo přes 4,6 miliardy zásilek s hodnotou zboží v této výši a meziročně se jejich počet zdvojnásobil

Amazon

Konkurence pro Temu a Shein. Amazon spustil vlastní obchod s levnou módou

Americký internetový obchod Amazon spustil ve Spojených státech outlet, kde bude nejdražší zboží stát 20 dolarů (480 korun). Podle zpravodajského serveru BBC chce firma konkurovat čínským prodejcům ultralevného zboží Temu a Shein.

Přečíst článek

ilustrační foto

Ultra rychlá móda dominuje trhu s oblečením a vytlačuje tradiční prodejce s módou

Trh s módou prochází v posledních několika letech zásadní změnou. Do odvětví vstoupily společnosti zabývající se velmi rychlou módou (ultra-fast fashion), které díky promyšlenému využívání technologií nastavují nové trendy a standardy v oblasti online nákupů a zákaznické zkušenosti a rychle přebírají zákazníky tradičním i online prodejcům módy, a to i v Česku. Nejvíce oblíbené jsou u mladší generace. Nákup na těchto platformách si v některých zemích vyzkoušely už více dvě třetiny žen ve věku do 34 let a další o tom uvažují. V Česku jde o 55 procent zákaznic do 34 let, v sousedním Polsku o 64 procent. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG), která na vzorku více než 10 tisíc zákazníků napříč Evropou a USA zkoumala nákupní preference zákazníků.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme