Lidstvo stárne, zaměříme se na jídlo pro starší, řekl šéf gigantu Nestlé

Porodnost klesá a Nestlé coby globální gigant v oblasti kojenecké výživy se tomu musí přizpůsobit, řekl ředitel této firmy Financial Times.
Populace stárne, svět se mění - včetně oborů jako potravinářství. „Je vidět, že existuje dlouhodobější trend směrem ke globálně nižší porodnosti,“ řekl šéf potravinářského gigantu Mark Schneider. „Věková skupina 50+ ve většině zemí světa v příštích 10 až 20 letech výrazně naroste. Vzhledem k tomu a ke specifickým výživovým potřebám této věkové skupiny se nám naskýtá příležitost,“ dodal.
Schneider ve Financial Times uvedl, že společnost se zaměřuje na vývoj produktů, které přímo řeší problémy stárnoucí populace, včetně udržení cílové hmotnosti, zachování svalové hmoty, zamezení nedostatku mikroživin a kontroly hladiny cukru v krvi. Gigant již investoval velké prostředky do specializované výživy - obohacených nápojů, proteinových prášků, vitamínů a doplňků stravy.
Deník připomíná, že v posledních 15 letech se potravinářští giganti, jako jsou Nestlé, Danone a Mars odklánějí od tradičních výrobků a zaměřují se na rychleji rostoucí odvětví, jako je specializovaná výživa, péče o zvířata a káva.
Porodnost klesá i v Číně
Tato kategorie, která zahrnuje i kojeneckou výživu, tvořila v loňském roce 15 procet zisku společnosti Nestlé, zatímco u francouzského konkurenta Danone to bylo 50 procent. Portfolio i Nestlé je více zaměřeno na výživu pro dospělé a lékařskou výživu, a to z 30 procent ve srovnání s 20 procenty u Danone. „Neodcházíme od toho, s čím jsme začínali, tedy od kojenecké výživy,“ dodal Schneider, který řídí Nestlé osmým rokem „Vidíme však, že ve většině ekonomik po celém světě je větší demografická příležitost mezi lidmi středního věku a staršími lidmi.“
V loňském roce společnost oznámila, že uzavírá továrnu na výrobu kojenecké výživy pro čínský trh, kvůli prudkému poklesu porodnosti v této zemi. Počet úmrtí převýšil v roce 2023 počet narozených dětí v zemi o 2 miliony.
Označování rostlinných alternativ potravin jako například vegetariánské máslo, vejce nebo alternativa mléka je podle ministerstva zemědělství (MZe) porušením unijních nařízení. Stanovisko, které není právně závazné, zveřejnila koncem ledna Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Upozornila na to organizace ProVeg Česko, která se zaměřuje na zvyšování povědomí o rostlinných alternativách potravin.
Veganské máslo, mléko či „netuňák“? Zapomeňte, Brusel je proti
Money
Velmi často se v laických i odborných kruzích řeší otázka, zda jíst maso. Je to debata kontroverzní, často vyvolávající vášnivé emoce. Obecně vzato na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Někteří experti jsou zásadně pro, někteří zásadně proti a mezi nimi je celé spektrum názorů, které pro relevantní odpověď vyzdvihují ten či onen kontext. Stále tedy platí, že aby biohacker získal odpověď, jako ve všem bere v potaz svoje vlastní nastavení, preference a zejména zdravotní dynamiku.
Biohacking: Maso ve stravě neuškodí, je ale třeba vyladit vyhovující dávku
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.