Litovelská sýrárna Brazzale Moravia loni utržila rekordních 2,7 miliardy. Zisk klesl

Společnost Brazzale Moravia z Litovle na Olomoucku, přední světový výrobce tvrdého sýra typu parmazán, loni zvýšila tržby o 75 milionů korun na rekordních 2,716 miliardy. Zisk sýrárny ale meziročně klesl o 14 procent na 69,2 milionu, uvádí výroční zpráva firmy.
Většina produkce parmazánu Gran Moravia míří z Litovle do zahraničí, především do Itálie. Na zahraničních trzích loni firma utržila 2,108 miliardy korun a v Česku 607 milionů korun. Zatímco export vzrostl o bezmála 100 milionů korun, tak prodej na tuzemském trhu se meziročně snížil asi o 20 milionů korun. Brazzale Moravia má přibližně třetinový podíl na celkovém vývozu sýrů z ČR.
Společnost se v posledních letech snaží proniknout také na asijské trhy a postupně upevňuje pozici v Česku, kde provozuje síť 23 vlastních prodejen La Formaggeria Gran Moravia. Loni v nich utržila přes 233 milionů korun, o rok dříve 239 milionů korun.
Litovelská společnost loni zaměstnávala v průměru 378 lidí. Brazzale letos otevřela ve svém italském sídle v Zanè vlastní vědecko-výzkumné centrum. Ve spolupráci s Milánskou univerzitou se chce zabývat inovacemi potravin a výrobních procesů, interním školením a poskytováním výživových informací spotřebitelům.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.