Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Logistická divize Deutsche Bahn je na prodej. Zájem májí Dánové a šejci

Logistická divize Deutsche Bahn je na prodej. Zájem májí Dánové a šejci
Profimedia
 ČTK

Dánská dopravní skupina DSV a konsorcium vedené CVC Capital Partners podaly závazné nabídky na koupi logistické divize německé železniční společnosti Deutsche Bahn. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje. Nabídky ohodnocují divizi DB Schenker na zhruba 14 miliard eur (351,1 miliardy korun) a případný prodej by se mohl zařadit mezi největší evropské transakce letošního roku.

Deutsche Bahn v současnosti vyhodnocují konečné nabídky a žádné rozhodnutí ještě nepadlo, dodaly zdroje. Skupina vedená CVC také zároveň předložila nabídku v hodnotě až 16 miliard eur, která zahrnuje možnost, že by německá vláda reinvestovala zhruba tři miliardy eur výměnou za podíl 25 procent v DB Schenker. Tuto nabídku musí Deutsche Bahn projednat s vládou.

Zástupci CVC, Deutsche Bahn a DSV se odmítli ke zprávě vyjádřit.

Německá státní železniční společnost v prosinci oznámila, že přezkoumá možnosti prodeje DB Schenker. Dohoda by Deutsche Bahn pomohla snížit zadlužení a modernizovat domácí železnice, což je prioritou vlády. Firmy DSV a CVC byly považovány za hlavní uchazeče o divizi, když firma AP Moller-Maersk A/S v červenci ze soutěže odstoupila, upozornil Bloomberg. CVC se spojila se singapurským investičním fondem GIC a investičním fondem emirátu Abú Zabí.

Německé dráhy DB postupně sníží pracovní dobu strojvedoucích na 35 hodin týdně

Němečtí strojvůdci budou pracovat méně a za stejné peníze

Německá železniční společnost Deutsche Bahn (DB) postupně do roku 2029 sníží pracovní dobu strojvedoucích na 35 hodin týdně se zachováním plné mzdy, oznámil personální šéf podniku Martin Seiler. Dráhy tak po sérii stávek a pěti měsících vyjednávání přistoupily na základní požadavek odborů strojvedoucích GDL. Strojvůdci budou mít podle kompromisní dohody možnost pracovat až 40 hodin týdně, pokud budou chtít, za což dostanou příplatky.

Přečíst článek

Německou železnici ochromí další stávka strojvedoucích

Německou železnici ochromí další stávka strojvedoucích. Dotkne se i Česka

Německou železnici zasáhne další stávka strojvedoucích společnosti Deutsche Bahn (DB). Práci dnes večer na 24 hodin zastaví strojvůdci nákladních vlaků, v úterý se k nim přidají jejich kolegové z osobní dopravy.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme