Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Louis Vuitton ovládl F1. Na deset let bude hlavním partnerem místo Rolex

Formule 1 má nového sponzora - luxusní impérium LVMH
ČTK
Stanislav Šulc

Přibližně miliardu dolarů má hodnotu nejnovější deal ve sponzoringu závodů Formule 1. Francouzský luxusní konglomerát LVMH se stal hlavním partnerem seriálu na následujících let, přičemž nahradil neméně slavnou značku Rolex. Podle agentury Bloomberg chce majitel LVMH sponzoring využít pro posílení značek Louis Vuitton, Moët Hennessy a TAG Heuer.

Reklama

Francouzský miliardář Bernard Arnault se letos činí. Patřil k nejviditelnějším nesportovním osobnostem letošní olympiády v Paříži, kde jeho impérium luxusu LVMH mimo jiné vyrobil etuje pro medaile. Nyní Arnaultovy firmy dostanou další možnost, jak se blýsknout. LVMH se totiž stal novým hlavním partnerem závodů F1, uvedla agentura Bloomberg. Deal přitom počítá se sponzoringem na následujících deset let a podle odhadů má hodnotu více než miliardu dolarů. Pikantní přitom je, že LVMH vystrnadilo další luxusní brand – Rolex.

„Dohoda je jednak ranou pro společnost Rolex, špičkovou švýcarskou značku hodinek, která je od roku 2013 sponzorem časomíry F1, jednak znamená snahu LVMH zachytit boom investic do sportu a rostoucí divácké obliby právě F1,“ uvedla agentura Bloomberg, která na jednání o sponzorství upozorňovala již před měsícem.

Whisky SirDavis spoluvlastněná Beyoncé a LVMH

Nejbohatší Evropan ulovil Beyoncé. Slavná herečka udělala whisky pro Louise Vuittona

Šéf luxusního impéria LVMH Bernard Arnault má po olympijských hrách další dobrý zářez. Pro jeho značku Moët Hennessy vytvoří novou whisky mistr oboru Bill Lumsden a vše zaštítí Beyoncé Knowles, jedna z nejpopulárnějších postav globální popkultury. Americká whisky SirDavis se začne prodávat již v září za 89 dolarů za lahev.

Přečíst článek

Reklama

Je to teprve začátek

Deal přichází ve chvíli, kdy Louis Vuitton i další značky z impéria LVMH nadále bojují za záchranu prodejů, a to zejména na asijských trzích. Poslední výsledky hospodaření potvrdily obavy odborníků, že v Asii slábne poptávka po luxusu, což se dotklo i LVMH (na rozdíl od konkurenční značky Hermès). Akcie letos oslabily o téměř devět procent.

Bernard Arnault tak chce využít nového marketingového nástroje na prosazení zejména některých značek. Podle Bloombergu by to měly být zejména klíčové brandy, tedy výrobce oblečení a doplňků Louis Vuitton, luxusní nápojové značky Moët a Hennessy a také výrobce hodinek TAG Heuer. Hodinářskou divizi LVMH přitom aktuálně vede Frederic Arnault, jeden ze synů zakladatele LVMH Bernarda Arnaulta.

„Formule 1 se v posledních letech skutečně stala jedním z nejžádanějších sportů na světě,“ uvedl Frederic Arnault ve svém prohlášení. „Jsme teprve na samém začátku tohoto partnerství,“ dodal.

Následky vzdušného útoku Izraele na Bejrút.

Týden tradera: Izrael vpádem do Libanonu riskuje kolaps trhu s ropou

Finanční trhy v týdnu zaznamenaly prudký otřes. Příčina? Houstnoucí vztahy na Blízkém východě. Ropný trh kvůli tomu prošel krátkodobým nabídkovým šokem. Povzbudivě naopak dopadla data z amerického trhu práce. Hlavní americký index S&P 500 se tak pohyboval kolem 5700 bodů.

Přečíst článek

Ekonom Petr Zahradník

Ekonom Zahradník: Česko je ekonomikou polotovarů, to se musí změnit. Třeba po vzoru Polska

O významu investic přímo v české ekonomice všichni dávno vědí, stranou pozornosti ale zůstává potřeba investic českých firem v zahraničí. „Tyto investice přitom mohou vyvažovat současnou velkou mezeru mezi vyvezeným a dovezeným kapitálem. Dividendy budou více přitékat také opačným směrem do Česka,“ řekl přední ekonom Petr Zahradník v rozhovoru pro Export.cz. Je zastáncem promyšlené státní podpory investic v zahraničí, kterou by mohla do značné míry převzít agentura CzechInvest.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme