Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Lufthansa vloží miliardy do italského rivala

Lufthansa chce ovládnout italské nebe
Profimedia
 ČTK

Německá letecká společnost Lufthansa se dohodla s italskou vládou, že koupí menšinový podíl v italském konkurentovi ITA Airways, který je nástupcem zkrachovalé Alitalie. Vyplývá to podle agentury Reuters ze společného prohlášení zveřejněného po schůzce italského ministra hospodářství Giancarla Giorgettiho a šéfa Lufthansy Carstena Spohra.

Reklama

Lufthansa podle agentury Bloomberg uvedla, že nyní do firmy ITA investuje 325 milionů eur (zhruba 7,7 miliardy korun) a získá v ní podíl 41 procent. Dodala, že si rovněž zajistila opci na zvýšení tohoto podílu či úplné převzetí italského podniku.

Společnost ITA Airways zahájila provoz v roce 2021 jako státní podnik. Za loňský rok vykázala ztrátu kolem 486 milionů eur (zhruba 11,5 miliardy korun) kvůli přetrvávajícím důsledkům pandemie covidu-19 a rostoucím nákladům na pohonné hmoty. ITA loni utržila necelých 1,6 miliardy eur, v roce 2027 však počítá s tržbami přes čtyři miliardy eur, napsala agentura DPA.

Letiště Václava Havla

Restart českého letectví se táhne, chybějí turisté z Ruska

Cestující se na pražské letiště vrací pomaleji, než je to v případě jeho evropských konkurentů, jako jsou letiště ve Vídni či Varšavě. Vyplývá to z dat Asociace evropských letišť (ACI Europe). Podle zástupců oboru je to důsledek malé státní podpory za covidové pandemie, ale také větší závislostí na ukrajinském a ruském trhu či úpadkem dříve dominantního dopravce ČSA.

Přečíst článek

Reklama

Dohoda přichází v době, kdy se evropské aerolinky snaží zvelebit své podnikání po pandemii covidu-19. Starší dopravní společnosti se spojují, aby mohly snáze konkurovat nízkonákladovým leteckým firmám.

„Dnešní dohoda povede k oboustranně výhodné situaci pro Itálii, ITA Airways a pro Lufthansa Group... silnější ITA posílí konkurenci na italském trhu,“ řekl generální ředitel Lufthansy Carsten Spohr.

Dohodu ještě budou muset schválit regulační úřady. Až bude dokončena, Lufthansa jmenuje nového výkonného ředitele ITA Airways.

Lufthansa

Lufthansa snížila provozní ztrátu o víc než polovinu. I přes drahé letenky jsou lidé hladoví cestovat

Největší německá letecká společnost Lufthansa v prvním čtvrtletí snížila provozní ztrátu meziročně zhruba o 53 procent na 273 milionů eur (6,4 miliardy korun). Firma uvedla, že jí pomohl růst poptávky po cestování a vyšší ceny letenek. Stejné období loni ještě poznamenala pandemie covidu-19. Výsledek byl zhruba v souladu s očekáváním analytiků, kteří ztrátu odhadovali na 279 milionů eur.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme