Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům

Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.
Louis Vuitton, největší světová luxusní značka, se stane jednou z prvních velkých módní značek, které letos zdražují, aby v prostředí rostoucích nákladů ochránily své marž a zůstaly v zisku.
Zvýšení cen se dotkne obchodů Louis Vuitton po celém světě. Zahrne kožené zboží, módní doplňky a parfémy, řekla agentuře Reuters mluvčí čínského zastoupení značky. Bližší podrobnosti k rozsahu růstu cen ale nesdělila, pouze to, že se budou lišit v závislosti na produktu.
„Úprava cen zohledňuje změny ve výrobních nákladech, surovinách, dopravě a také inflaci,” prohlásila firma.
Sneakers sběratelé sehráli úchvatnou dražební bitvu o 200 párů tenisek, které krátce před svou smrtí stvořil módní guru Virgil Abloh. Za boty podle aukční síně Sotheby's utratili dohromady přes 25 milionů dolarů.
Pocta Virgilovi. Tenisky navržené zesnulým návrhářem z Louis Vuitton se vydražily za miliony
Enjoy
Pásek podraží míň než kabelka
Někteří blogeři na čínských sociálních sítích napsali, že cena některých modelů kabelek, jako například Capucines a Neverfull, v Číně vzroste o 20 a více procent. Zdroj ale neuvedli. Uvedené kabelky se teď prodávají za 46 500 jüanů (zhruba 158 tisíc korun) a 12 tisíc jüanů (zhruba 41 tisíc korun).
PurseBop, webová stránka sledující trh s luxusním zbožím, citovala spekulace, že u cenově dostupnější produktů bude nárůst cen v průměru okolo čtyř procent, u High-end produktů pak mezi 15 až 18 procenty.
Firmy vyrábějící luxusní zboží těžily v čase pandemie z rostoucí poptávky po špičkové módě a doplňcích.
Chanel v loňském roce zvýšil ceny některých svých kabelek třikrát. Jeho populární kabelka Classic Flap, která se teď prodává za 8200 dolarů (177 tisíc korun), je téměř o 60 procent dražší než před pandemií v roce 2019.
Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?
Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice
Leaders
O Francii se traduje, že je kolébkou vkusu a estetických ideálů. Potvrzuje to i nejnovější žebříček sestavený agenturou Kantar: pět z deseti nejhodnotnějších luxusních značek je z Francie, v čele s Louis Vuitton.
Luxus v covidu táhne Asie. Královnou haute couture je ale Francie
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.