Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům
Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.
Louis Vuitton, největší světová luxusní značka, se stane jednou z prvních velkých módní značek, které letos zdražují, aby v prostředí rostoucích nákladů ochránily své marž a zůstaly v zisku.
Zvýšení cen se dotkne obchodů Louis Vuitton po celém světě. Zahrne kožené zboží, módní doplňky a parfémy, řekla agentuře Reuters mluvčí čínského zastoupení značky. Bližší podrobnosti k rozsahu růstu cen ale nesdělila, pouze to, že se budou lišit v závislosti na produktu.
„Úprava cen zohledňuje změny ve výrobních nákladech, surovinách, dopravě a také inflaci,” prohlásila firma.
Sneakers sběratelé sehráli úchvatnou dražební bitvu o 200 párů tenisek, které krátce před svou smrtí stvořil módní guru Virgil Abloh. Za boty podle aukční síně Sotheby's utratili dohromady přes 25 milionů dolarů.Pocta Virgilovi. Tenisky navržené zesnulým návrhářem z Louis Vuitton se vydražily za miliony
Enjoy
Pásek podraží míň než kabelka
Někteří blogeři na čínských sociálních sítích napsali, že cena některých modelů kabelek, jako například Capucines a Neverfull, v Číně vzroste o 20 a více procent. Zdroj ale neuvedli. Uvedené kabelky se teď prodávají za 46 500 jüanů (zhruba 158 tisíc korun) a 12 tisíc jüanů (zhruba 41 tisíc korun).
PurseBop, webová stránka sledující trh s luxusním zbožím, citovala spekulace, že u cenově dostupnější produktů bude nárůst cen v průměru okolo čtyř procent, u High-end produktů pak mezi 15 až 18 procenty.
Firmy vyrábějící luxusní zboží těžily v čase pandemie z rostoucí poptávky po špičkové módě a doplňcích.
Chanel v loňském roce zvýšil ceny některých svých kabelek třikrát. Jeho populární kabelka Classic Flap, která se teď prodává za 8200 dolarů (177 tisíc korun), je téměř o 60 procent dražší než před pandemií v roce 2019.
Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice
Leaders
O Francii se traduje, že je kolébkou vkusu a estetických ideálů. Potvrzuje to i nejnovější žebříček sestavený agenturou Kantar: pět z deseti nejhodnotnějších luxusních značek je z Francie, v čele s Louis Vuitton. Luxus v covidu táhne Asie. Královnou haute couture je ale Francie
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.