Luxus pro všechny? Sklárny Moser se spojily s předním designérem
Sklárny Moser se spojily s designérem Janem Plecháčem. Držitel několika prestižních designérských ocenění, který se prosadil i v zahraniční konkurenci, se stal jejich kreativním ředitelem.
Sklárny Moser, které navazují na více než stoletou tradici výroby českého křišťálu, sází - tak jako i ostatní české firmy jako TON či Lastvit - na spojení se jménem světově uznávané designérské špičky. Slibují si od toho posílení brandu.
Jan Plecháč, který designerskou kariéru započal v roce 2011 na přehlídce mladých talentů Salone Satellite v Miláně, navrhuje sériové produkty pro světové značky jako Cappellini, Menu, La Chance, Lasvit nebo sběratelské kusy na pomezí designu a umění pro galerie Mint Shop nebo Rossana Orlandi.
Ředitelé českých firem předpokládají, že se jejich podnikům bude letos dařit lépe než loni. Na 79 procent z nich očekává růst výnosů vlastních společností. V kontextu posledních let je to vysoké číslo. V loňském krizovém roce to bylo 71 procent šéfů a v předcovidovém roce 2019 v růst vlastních firem věřilo „jen“ 75 procent CEOs, ukázal průzkum PwC.Boj o lidi a zdražování tíží jinak optimisticky naladěné šéfy českých firem, ukázal průzkum
Zprávy z firem
„Věříme, že Jan Plecháč dokáže s citem vybrat to nejlepší z dědictví Moseru a navázat na to svými moderními designy. Bude u toho samozřejmě spolupracovat i s českými a zahraničními výtvarníky,“ přibližuje Martina Jirásková, marketingová ředitelka Moser.
Moser tvrdě zasáhla pandemie
Karlovarská firma je ukázkou českého řemesla, je členem společenství Comité Colbert, které si klade za cíl udržet a rozvíjet tradiční rukodělnou výrobu luxusních výrobků.
„Je to pro mě velká výzva. Vážím si řemesla a tradic, které pro mě symbolizuje. Obdivuji zručnost a soustředěnost našich sklářů. Zároveň si uvědomuji, že se doba mění a že by se tento vývoj měl odrážet i v dílech sklárny. A právě na mně je najít její novou cestu,” říká o své nové roli Jan Plecháč.
Díky dálnici D8 jste tam za chvíli. Návštěva muzea a fabriky míšeňského porcelánu je skvělý tip na výlet. A možná i dobrou investiční příležitostí.Desítky tisíc eur za talíř? Investice do Míšně mohou pomoci s inflací
Enjoy
Sklárnu výrazně zasáhla pandemie. Ubyly jí zakázky ze zahraničí a kvůli uzavření obchodů se propadl také odbyt na českém trhu. Firma musela dokonce dočasně zastavit výrobu.
Podle poslední účetní uzávěrky z roku 2020 jí klesl obrat z 293,8 milionu v roce 2019 na 168,2 milionu korun. Firma tak skončila ve ztrátě přes 125 milionů korun.
Láhev zlatého šampaňského za 274 tisíc korun? Domů by si to asi koupil málokdo, takže zbývají institucionální investoři. Zlaté šampaňské? I tak může vypadat investiční aktivum
Money
Módní značky Chloé, Prada nebo Valentino debutují na trhu s ekologicky šetrnými teniskami. Boty, které se dají pořídit od 10 tisíc korun, se šijí z biomateriálů v provedení odpovídajících kvalitě haute couture, upozorňuje prestižní americky magazín Wall Paper Magazin.Zelený luxus. Ikonické módní značky se vrhly na ekologickou výrobu tenisek
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.