Luxus se valí do Prahy. V Pařížské letos otevře rekordní počet módních obchodů

Evropské prémiové ulice ožívají. Ve dvacítce z nich loni otevřely luxusní značky hned třiaosmdesát obchodů. Trend kopíruje i Praha ve své Pařížské ulici. Zde v roce 2024 otevřelo pět obchodů a letošní rok by měl být v tomto ohledu ještě výraznější.
Pařížská ulice v Praze je nejdominantnější luxusní nákupní destinací celé střední a východní Evropy. Nachází se v ní přes padesát obchodů známých značek. Louis Vuitton, Gucci, Prada, Chanel, Celine, Bulgari, Tiffany a řada dalších zde mají své vlajkové prodejny pro daný region.
„Silná poptávka po luxusních značkách v Pařížské ulici podtrhuje její trvalou přitažlivost jako přední nákupní destinace v oblasti luxusu ve střední a východní Evropě,“ uvedl Jan Kotrbáček, manažer pronájmů společnosti Cushman & Wakefield.
V roce 2024 bylo v Pařížské a jejím bezprostředním okolí otevřeno pět nových luxusních obchodů. Jedná se o značky Patrizia Pepe, The Brands, Le Labo a The Ingredients a první český butik Tudor.
Na letošek již ohlásil rozšíření svého obchodu Cartier a další projekty se blíží dokončení. V parteru zrekonstruovaném hotelu InterContinental otevře sedm nových obchodů o prodejní ploše 1200 metrů čtverečních. Dalším je projekt Pařížská 25 od Kaprain Real Estate, který přidá dalších tisíc metrů luxusní maloobchodní plochy a devatenáct bytů v horních patrech.
FOTOGALERIE: Jak probíhala rekonstrukce InterContinentalu
Upevnění pozice
Hotel Fairmont Golden Prague, dříve InterContinental, bude hostit prodejnu šperků Grenardi, dále Pasquale Bruni a Damiani, nový obchod Max Mara, galerii Kodl Contemporary, a dalších prestižní značky.
„Příchod těchto renomovaných značek do Fairmont Golden Prague znamená novou kapitolu pro luxusní maloobchod v Praze a upevnění postavení na globální scéně. S celkem sedmi nově otevřenými obchody v projektu samotném bude rok 2025 nejsilnějším rokem pro maloobchodní aktivitu luxusního segmentu v České republice,“ uvádí Marjan Gigov, specialista pronájmu luxusních prostor Cushman & Wakefield.
Módní dům Prada se přibližuje k dohodě o koupi konkurenční značky Versace, kterou vlastní holding Capri. Ten dle zdrojů souhlasí s cenou téměř 1,5 miliardy eur, píše Bloomberg. Akcie Prady v reakci vzrostly až o 4,1 procenta.
Italský luxus posílí. Prada se blíží k převzetí Versace za 1,5 miliardy eur
Zprávy z firem
Pětihvězdičkový hotel InterContinental v Pařížské ulici v Praze se pod novým názvem Fairmont Golden Prague otevře letos na jaře. Jak miliardová rekonstrukce výjimečné brutalistní budovy dopadla?
FOTOGALERIE: Nahlédli jsme do bývalého InterContinentalu. I s novým názvem Fairmont Golden Prague přinese luxus
Reality
Pařížská ulice v centru Prahy se umístila opět mezi 20 nejdražšími nákupními třídami světa. Překvapením letošního žebříčku je prvenství milánské Via Montenapoleone, která sesadila newyorskou ikonu všech ulic, Pátou Avenue. Vyplývá to z aktuálního žebříčku společnosti Cushman & Wakefield, který porovnává výši nájmů na světových třídách vyznačujících se přítomností luxusu.
Nejdražší ulice světa je v Miláně, sesadila Pátou Avenue. Pařížská v Praze je dvacátá nejdražší
Reality
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.