Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxus v oblacích. Nové aerolinky Riyadh Air chtějí nalákal movitou klientelu Emirates a Qatar Airways

Nová business třída společnosti Riyadh Air
Riyadh Air
 nst
nst

Saúdskoarabský dopravce, který začne létat ještě letos, odhalil design prémiové třídy, s níž hodlá konkurovat titánům nebeského luxusu.

Nová letecká společnost Riyadh Air využila vysoké koncentrace zámožných lidí, kteří se o víkendu sjeli na závody formule 1 do Saúdské Arábie, a v jachtařském klubu v Džiddě představila sedadla, jež brzy zaplní přední části jejích letadel. Luxusní business třída má přilákat cestující toužící po komfortu od společností Emirates a Qatar Airways, které patří k nejsilnějším hráčům v oboru.

 

Kabina zahrnuje panely pro ochranu soukromí, polohovatelná sedadla, náladové osvětlení, velké obrazovky a vysokorychlostní Wi-Fi, to vše zahalené do barevné palety tmavě fialové, zlaté a kamenné. Interiéry jsou inspirovány točitými baldachýny tradičních arabských stanů, barvy a materiály odrážejí saúdské dědictví.

Letecká společnost zatím neprozradila žádné další podrobnosti, například nabídku jídel a nápojů, ale už se ví, že se na palubě nebude podávat šampaňské, protože v muslimském království je alkohol zakázán. Totéž platí pro víno a koktejly. Naopak Emirates mají rozsáhlou sbírku plnou prestižních značek.

Kabina byla navržena s vizuálními prvky, jako jsou detaily na horní části sedadel, prošívaná látka a panely s čísly sedadel, které ji mají odlišit od konkurence, uvedl v rozhovoru šéf aerolinek Tony Douglas. „Pokud jste ho někdy předtím viděli, hned poznáte, že je to Riyadh Air, protože nikdo jiný takhle nevypadá,“ dodal.

Odhalení společnosti Riyadh Air na pozadí superjachet a řevu motorů v Džiddě podtrhlo širší snahu Saúdské Arábie stát se luxusní destinací pro bohaté cestovatele. Letecká společnost, kterou vlastní královský fond veřejných investic, má hrát hlavní roli při realizaci tohoto cíle.

Bude však ještě nějakou dobu trvat, než si bude možné rezervovat lůžka v business třídě této letecké společnosti. Riyadh Air sice nedávno získala povolení létat od regulačních úřadů, ale ještě neobdržela své první letadlo od společnosti Boeing. Problémy s dodavatelským řetězcem a neúspěchy amerického výrobce letadel odsunuly zahájení provozu aerolinek na konec roku.

Aerolinky zavedou kabiny ve svých letadlech Boeing 787. Každý stroj bude schopen pojmout 290 cestujících, přičemž téměř deset proent kapacity bude vyhrazeno pro business třídu. To je podobný podíl, jako má společnost Emirates ve svých nových letadlech Airbus SE A350.

 

Obr je zpátky. Po 1717 dnech se do Prahy vrátil Airbus 380 v barvách Emirates

Letiště Václava Havla Praha a místní letečtí nadšenci se dnes dočkali návratu legendárního dvoupatrového letounu na linku Praha – Dubaj. Stroj létající do české metropole sice nemá první třídu, zato v té ekonomické pobere rekordních 557 cestujících.

Přečíst článek

Byznys kabina letounu Boeing 787-9

Jaký je let v business třídě aerolinek Saudia? Skvělá sedadla i pomalá obsluha

Přestupovat v Saúdské Arábii pravděpodobně není snem každého cestovatele. Tamní aerolinka Saudia však čas od času nabídne atraktivní ceny, za které není co řešit. Stejně tak to bylo v případě mé cesty z Amsterdamu do Dubaje. Jaký byl let v business třídě?

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Byznys kabina letounu Boeing 787-9

Jaký je let v business třídě aerolinek Saudia? Skvělá sedadla i pomalá obsluha

Přečíst článek
Doporučujeme