Lůžkové vagony z Plzně míří na italskou železnici
Plzeňská Škoda Group dodá do Itálie až 370 lůžkových vagonů v hodnotě téměř 18 miliard korun.
Plzeňská strojírenská skupina Škoda Group získala ve spolupráci s italskou firmou Titagarh Firema zakázku na dodávku až 370 lůžkových vagonů do Itálie. Hodnota zakázky tak může dosáhnout až 732,5 milionu eur (v přepočtu téměř 17,8 miliardy korun). Kupcem je italský státní železniční dopravce Trenitalia. První dílčí smlouva zahrnuje dodání 70 vozů za 138,6 milionu eur (asi 3,37 miliardy korun), oznámila skupina.
Nové vozy mají jezdit na trase Milán - Palermo - Syrakusy a podle ředitele společnosti Titagarh Firema Carla Logliho se budou vozy vyrábět v Itálii.
Podívejte se, jak se v Plzni vyrábějí vlaky pro České dráhy:
„V říjnu 2022 otevřela Škoda Group svou pobočku ve Florencii, aby vstoupila na nový trh. O několik měsíců později se v Itálii podílíme na dvou důležitých projektech nových dálkových vozů a tramvají pro Bergamo,“ uvedl k nové zakázce generální ředitel Škody Group Didier Pfleger.
Škoda Group vyrobí pro italské Bergamo podle dřívějších informací deset obousměrných tramvají a zajistí jejich tříletý kompletní servis. Hodnotu tohoto kontraktu ani jedna ze smluvních stran nesdělila.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila meziročně provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) o 22 procent na loňských 50,2 milionu eur, tedy v přepočtu přes 1,194 miliardy korun. Tržby strojírenské skupiny vzrostly o 26 procent na 763,7 milionu eur, v přepočtu přes 18,168 miliardy korun. Škoda Group loni zvýšila provozní zisk o víc než pětinu. Přibývají kontrakty na zahraničních trzích
Zprávy z firem
Škoda Group už v minulosti dodávala své produkty na italský trh. Její trolejbusy jezdí v Bologni a Cagliari. Elektrické jednotky využívají cestující v Domodossole. V letech 2006 a 2007 dodala do Cagliari na Sardinii devět souprav obousměrných tramvají.
Škoda Group, která je je součástí skupiny PPF, vyrábí širokou škálu kolejových vozidel a komponentů včetně nízkopodlažních tramvají, elektrických lokomotiv, příměstských vlakových jednotek, souprav metra, elektrobusů a trolejbusů a také řídicích a pohonných systémů pro dopravní systémy. Zaměstnává 8000 lidí v několika výrobních závodech v České republice a Finsku. Obchodní jednotky má také v Německu, Itálii, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině.
V roce 2022 měla provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) 50,2 milionu eur, tedy v přepočtu přes 1,194 miliardy korun, a tržby 763,7 milionu eur (přes 18,168 miliardy korun).
Škoda Group dosáhla dalšího významného milníku. Díky partnerství s Alstomem dodá do australského Melbourne trakční motory v hodnotě přes 300 milionů korun.Škoda Group má první objednávku z Austrálie. Stovku tramvají v Melbourne budou pohánět motory z Plzně
Zprávy z firem
Škoda Group, přední středoevropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zahájila strategickou technologickou spolupráci s italskou společností Tesmec Rail ze skupiny Tesmec, významným hráčem na poli infrastrukturních technologií a vozidel na údržbu tratí a jejich diagnostiku. Škodovka dodá do Itálie v letech 2024 až 2028 celkem 44 sad dílů pro železniční vozy.Škoda Group a italský Tesmec Rail uzavřely kontrakt na modernizaci železnic
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.