Lůžkové vagony z Plzně míří na italskou železnici

Plzeňská Škoda Group dodá do Itálie až 370 lůžkových vagonů v hodnotě téměř 18 miliard korun.
Plzeňská strojírenská skupina Škoda Group získala ve spolupráci s italskou firmou Titagarh Firema zakázku na dodávku až 370 lůžkových vagonů do Itálie. Hodnota zakázky tak může dosáhnout až 732,5 milionu eur (v přepočtu téměř 17,8 miliardy korun). Kupcem je italský státní železniční dopravce Trenitalia. První dílčí smlouva zahrnuje dodání 70 vozů za 138,6 milionu eur (asi 3,37 miliardy korun), oznámila skupina.
Nové vozy mají jezdit na trase Milán - Palermo - Syrakusy a podle ředitele společnosti Titagarh Firema Carla Logliho se budou vozy vyrábět v Itálii.
Podívejte se, jak se v Plzni vyrábějí vlaky pro České dráhy:
„V říjnu 2022 otevřela Škoda Group svou pobočku ve Florencii, aby vstoupila na nový trh. O několik měsíců později se v Itálii podílíme na dvou důležitých projektech nových dálkových vozů a tramvají pro Bergamo,“ uvedl k nové zakázce generální ředitel Škody Group Didier Pfleger.
Škoda Group vyrobí pro italské Bergamo podle dřívějších informací deset obousměrných tramvají a zajistí jejich tříletý kompletní servis. Hodnotu tohoto kontraktu ani jedna ze smluvních stran nesdělila.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila meziročně provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) o 22 procent na loňských 50,2 milionu eur, tedy v přepočtu přes 1,194 miliardy korun. Tržby strojírenské skupiny vzrostly o 26 procent na 763,7 milionu eur, v přepočtu přes 18,168 miliardy korun.
Škoda Group loni zvýšila provozní zisk o víc než pětinu. Přibývají kontrakty na zahraničních trzích
Zprávy z firem
Škoda Group už v minulosti dodávala své produkty na italský trh. Její trolejbusy jezdí v Bologni a Cagliari. Elektrické jednotky využívají cestující v Domodossole. V letech 2006 a 2007 dodala do Cagliari na Sardinii devět souprav obousměrných tramvají.
Škoda Group, která je je součástí skupiny PPF, vyrábí širokou škálu kolejových vozidel a komponentů včetně nízkopodlažních tramvají, elektrických lokomotiv, příměstských vlakových jednotek, souprav metra, elektrobusů a trolejbusů a také řídicích a pohonných systémů pro dopravní systémy. Zaměstnává 8000 lidí v několika výrobních závodech v České republice a Finsku. Obchodní jednotky má také v Německu, Itálii, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině.
V roce 2022 měla provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) 50,2 milionu eur, tedy v přepočtu přes 1,194 miliardy korun, a tržby 763,7 milionu eur (přes 18,168 miliardy korun).
Škoda Group dosáhla dalšího významného milníku. Díky partnerství s Alstomem dodá do australského Melbourne trakční motory v hodnotě přes 300 milionů korun.
Škoda Group má první objednávku z Austrálie. Stovku tramvají v Melbourne budou pohánět motory z Plzně
Zprávy z firem
Škoda Group, přední středoevropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zahájila strategickou technologickou spolupráci s italskou společností Tesmec Rail ze skupiny Tesmec, významným hráčem na poli infrastrukturních technologií a vozidel na údržbu tratí a jejich diagnostiku. Škodovka dodá do Itálie v letech 2024 až 2028 celkem 44 sad dílů pro železniční vozy.
Škoda Group a italský Tesmec Rail uzavřely kontrakt na modernizaci železnic
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.