Mango chytilo druhý dech. Oděvní řetězec víc než zdvojnásobil zisk, tržby měl rekordní

Španělský řetězec obchodů s módou Mango loni zvýšil čistý zisk na 172,1 milionu eur (4,35 miliardy korun), což je oproti zisku 81 milionů eur o rok dříve nárůst víc než dvojnásobný. Tržby se podobně jako v minulých letech dostaly na další rekord. Firmě pomohla expanze na trh ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters. Mango je konkurentem oděvního řetězce Zara, který je rovněž ze Španělska.
Tržby se loni zvýšily o 19 procent na 3,1 miliardy eur, třetinu jich tvořil internetový prodej. Firma se sídlem v Barceloně uvedla, že překonala svůj vlastní výhled.
Mangu se daří nabízet módní trendy rychleji než konkurenci zejména díky tomu, že má dodavatele blízko svých hlavních logistických center ve Španělsku a blízko továren v Asii. Podle společnosti EDITED, která se zabývá maloobchodním zpravodajstvím, se Mango více profiluje jako prémiový prodejce a u některých společenských oděvů má vyšší ceny než Zara, kterou vlastní Inditex, a než švédský podnik H&M.
Největší prodejce rychlé módy na světě, španělská skupina Inditex, bojuje o udržení pozice. Aby ustála drtivou ofenzívu levné čínské konkurence v podobě Sheinu a Temu, rozšiřuje svoji diskontní značku Lefties. Ačkoli ta dosud nefiguruje ani mezi značkami Inditexu na jeho oficiálních webových stránkách, existuje Lefties už tři dekády. Zpočátku však fungovala jako obchod s outletovým zbožím své velké sestry Zary. Postupně se však z Lefties stala zbraň proti rychle expandujícímu Primarku a nyní i Sheinu.
Válka módních gigantů. Majitel Zary nasazuje proti Sheinu levný řetězec Lefties
Zprávy z firem
Velká expanze
Letos chce mít firma po celém světě 2700 prodejen, loni jich měla 2566. Mango do dvou let hodlá otevřít 500 nových obchodů ve Spojených státech, Kanadě, Mexiku, Španělsku, Indii, Francii, Itálii a v Německu.
Společnost předpokládá, že Spojené státy budou do roku 2026 jedním z jejích tří nejdůležitějších trhů, zatím jsou po otevření 22 prodejen v první pětce. Podnik odhaduje, že v roce 2026 bude celosvětově dosahovat tržeb čtyři miliardy eur a že díky expanzi také zdvojnásobí čistý zisk.
Generální ředitel Toni Ruiz popřel, že by společnost zvažovala vstup na burzu. Mango má podle něj dost zdrojů, aby mohlo pokračovat v růstu i bez vstupu na veřejný akciový trh.
Majitel španělského módního řetězce Zara a patnáctý nejbohatší člověk na planetě Amancio Ortega vrhá miliardy do evropských logistických center.
Král fast fashion Ortega chce ovládnout logistické sklady v Evropě. V Americe již vlastní budovy Amazonu i Walmartu
Reality
Češi se konečně dočkali. To, co je v tuzemsku po léta běžné, proniklo do módního světa. Outdoorové a užitkové oblečení pro denní nošení ve stále větší míře konkuruje streetwearu, který dlouho vládl. Výjimkou dnes nejsou outdoorové a pracovní bundy, overaly, kalhoty i turistické boty v kolekcích luxusních módních domů. S cenovkou převyšující i tisícovku eur.
Oblečení na ryby nebo na stavbu? I za tisíce eur. Outdoor dobývá luxusní módu
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.