Mateřskému Volkswagenu se nedařilo, zato Škodě Auto stoupl zisk o čtvrtinu
Automobilce Škoda Auto vzrostl za první pololetí letošního roku provozní zisk na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy korun) z loňských 911 milionů eur (23,2 miliardy korun). Zisk podpořil vyšší prodej, vhodná skladba nabízených modelů a vývoj směnných kurzů, které kompenzovaly růst nákladů. Ve výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen.
Tržby však nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy korun) z 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy korun) za leden až červen 2023. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavia, rostl ale i prodej značky Fabia.
Již dříve automobilka oznámila, že její celosvětový odbyt v letošním druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 2,5 procenta na 228 100 vozů.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.
Celému koncernu Volkswagen za pololetí klesl provozní zisk o 11,4 procenta na 10,05 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 1,6 procenta na 158,5 miliardy eur.
Německý antimonopolní úřad se v pondělí vyslovil pro návrh vytvořit společný podnik německé automobilky Volkswagen s americkým výrobcem elektromobilů Rivian. Zároveň Volkswagenu schválil, aby v Rivianu převzal menšinový podíl. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.VW a Rivian mohou vytvořit společný podnik, mají souhlas antimonopolního úřadu
Zprávy z firem
Čínská státní automobilka SAIC zvažuje Česko pro svoji první evropskou gigafactory. Píše to španělský tisk. Česko by tak Číně pomáhalo obcházet nová cla EU.Gigafactory v Česku? Volkswagen ji sice nepostaví, ale Číňané by mohli
Názory
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?