Megafúze na módním trhu. Estée Lauder kupuje značku Tom Ford
Americká kosmetická společnost Estée Lauder kupuje módní značku Tom Ford za 2,8 miliardy dolarů (65,6 miliardy korun). Je to její dosud největší akvizice. Estée Lauder to uvedla ve svém sdělení, a potvrdila tak dřívější zprávu deníku The Wall Street Journal (WSJ).
Značka Tom Ford je známá hlavně díky pánským oděvům. Prodává ale také dámské oděvy a doplňky a má rychle rostoucí řadu luxusní kosmetiky a parfémů. Estée Lauder už vlastní licence na prodej vůní a kosmetiky Tom Ford. O převzetí této značky usilovaly i jiné firmy, včetně konkurenčního majitele Gucci francouzské společnosti Kering SA.
Celosvětové výdaje na luxusní zboží zažívají rekordní růst. Odvětví těží z oživení poptávky po koronavirové krizi a z rostoucího zájmu ze strany mladých spotřebitelů. Globální tržby z prodeje luxusního zboží by se tak letos mohly zvýšil o 22 procent na 353 miliard eur (zhruba 8,6 bilionu Kč), vyplývá ze studie poradenské společnosti Bain. Loni tržby činily 290 miliard eur, uvedla agentura AP.Luxus už zase frčí, přibylo mladých zákazníků. Obavy z recese je netrápí
Enjoy
Estée Lauder uvedla, že akvizice jí "otevře nové příležitosti". Firma Tom Ford sdělila, že je společnost ideálním domovem pro její značku. Zakladatel Tom Ford zůstane ve své současné pozici kreativního ředitele minimálně do roku 2023, oznámily obě společnosti.
Luxusu se stále daří
Prodejci luxusního zboží se dosud těšili stálé poptávce po svých produktech. I v té se ale začínají ukazovat trhliny, protože desítky let nevídaná vysoká inflace nutí některé zákazníky k šetření, uvedla agentura Reuters.
Čtyři měsíce po nečekaném a tragickém úmrtí první manželky pozdějšího amerického prezidenta Donalda Trumpa Ivany, české rodačky, je na prodej její luxusní domov na newyorském Manhattanu. A není to ledasjaký apartment - součástí domu jsou tapety a křesla s potahy s leopardími motivy, mramorové schodiště, křišťálové lustry a samozřejmě vlastní výtah ve tvaru ptačí klece. Tomu ovšem odpovídá i cena – 26,5 milionu dolarů (asi 584 milionů korun), napsal deník The Wall Street Journal.Opulentní domov zesnulé Ivany Trumpové je na prodej. I s leopardí výzdobou, zlatem a mramorem
Reality
Estée Lauder tento měsíc sdělila, že američtí maloobchodníci snižují stav zásob kvůli obavám ze zpomalení poptávky. Kvůli protikoronavirovým uzávěrám v Číně snížila firma svou celoroční prognózu.
WSJ již v srpnu informoval, že Estée Lauder jedná o koupi značky Tom Ford a že hodnota dohody by mohla činit tři miliardy dolarů. Začátkem listopadu pak list uvedl, že pokročilé rozhovory o koupi značky Tom Ford vede francouzský výrobce luxusního zboží Kering. Podle zdrojů listu Financial Times však tato jednání zkrachovala kvůli neshodám v řadě oblastí.
Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.