Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

BMW uvede na trh auto s vodíkovým pohonem

BMW hodlá v roce 2028 uvést na trh vůz s vodíkovým pohonem
iStock
 ČTK

Německý výrobce luxusních automobilů BMW hodlá v roce 2028 uvést na trh svůj první sériově vyráběný vůz s vodíkovým pohonem. Využije k tomu technologii palivových článků vyvinutou ve spolupráci s japonskou automobilkou Toyota Motor.

Reklama

Automobil s vodíkovým pohonem by podle BMW mohl být verzí některého z již existujících modelů. Firma nicméně neposkytla žádné další podrobnosti o podobě vozu, ani o jeho ceně či objemu výroby.

„Je to mezník v automobilové historii. První sériově vyráběný vůz s palivovými články nabízený globálním výrobcem prémiových automobilů,“ uvedl šéf BMW Oliver Zipse. „Bude to ohlašovat éru významné poptávky po elektromobilech s palivovými články,“ dodal.

Palivové články využívají reakce vodíku s kyslíkem k výrobě elektrické energie, která pak pohání automobil. Tento proces neprodukuje žádné emise kromě vodní páry.

Volvo mění plány. Automobilka ustupuje od plně elektrické budoucnosti

Jen elektromobily? Kdepak. Volvo mění své plány do budoucna

Švédská automobilka Volvo Cars zrušila svůj plán, podle kterého chtěla od roku 2030 nabízet pouze elektromobily. Místo toho hodlá mít v nabídce i hybridní vozy, oznámila dnes společnost v prohlášení. Reaguje tak na měnící se podmínky na trhu a požadavky zákazníků.

Přečíst článek

Reklama

Automobilky BMW a Toyota si od spolupráce v oblasti vodíkového pohonu slibují mimo jiné snížení nákladů. „Firmy nyní rozšiřují svou spolupráci, aby urychlily inovace v oblasti nové generace pohonných systémů s palivovými články,“ píše se v tiskové zprávě.

BMW je podle agentury Reuters největším prosazovatelem vodíkového pohonu mezi německými automobilkami. Firma již dříve zahájila testování vodíkového vozu iX5 Hydrogen s dojezdovou vzdáleností 500 kilometrů a dobou tankování kolem tří až čtyř minut, napsala agentura Reuters.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Lukáš Kovanda: Německo je stále „nemocným mužem Evropy“ a jeho „nemocí“ je i odevzdání se Číně

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme