Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

BMW uvede na trh auto s vodíkovým pohonem

BMW hodlá v roce 2028 uvést na trh vůz s vodíkovým pohonem
iStock
 ČTK

Německý výrobce luxusních automobilů BMW hodlá v roce 2028 uvést na trh svůj první sériově vyráběný vůz s vodíkovým pohonem. Využije k tomu technologii palivových článků vyvinutou ve spolupráci s japonskou automobilkou Toyota Motor.

Automobil s vodíkovým pohonem by podle BMW mohl být verzí některého z již existujících modelů. Firma nicméně neposkytla žádné další podrobnosti o podobě vozu, ani o jeho ceně či objemu výroby.

„Je to mezník v automobilové historii. První sériově vyráběný vůz s palivovými články nabízený globálním výrobcem prémiových automobilů,“ uvedl šéf BMW Oliver Zipse. „Bude to ohlašovat éru významné poptávky po elektromobilech s palivovými články,“ dodal.

Palivové články využívají reakce vodíku s kyslíkem k výrobě elektrické energie, která pak pohání automobil. Tento proces neprodukuje žádné emise kromě vodní páry.

Volvo mění plány. Automobilka ustupuje od plně elektrické budoucnosti

Jen elektromobily? Kdepak. Volvo mění své plány do budoucna

Švédská automobilka Volvo Cars zrušila svůj plán, podle kterého chtěla od roku 2030 nabízet pouze elektromobily. Místo toho hodlá mít v nabídce i hybridní vozy, oznámila dnes společnost v prohlášení. Reaguje tak na měnící se podmínky na trhu a požadavky zákazníků.

Přečíst článek

Automobilky BMW a Toyota si od spolupráce v oblasti vodíkového pohonu slibují mimo jiné snížení nákladů. „Firmy nyní rozšiřují svou spolupráci, aby urychlily inovace v oblasti nové generace pohonných systémů s palivovými články,“ píše se v tiskové zprávě.

BMW je podle agentury Reuters největším prosazovatelem vodíkového pohonu mezi německými automobilkami. Firma již dříve zahájila testování vodíkového vozu iX5 Hydrogen s dojezdovou vzdáleností 500 kilometrů a dobou tankování kolem tří až čtyř minut, napsala agentura Reuters.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme