Miliardový deal na konci roku. Komárek prodal datacentrum i cloudovou společnost

Dceřiná společnost KKCG Aricoma Group prodává společnost Cloud4com (C4C) a datové centrum Lužice. Chce se dále zaměřovat na poradenství a zavádění cloudových prostředí třetích stran a proto hledala kupce na prodej svého cloudového byznysu, řekl novinářům investiční ředitel KKCG Michal Tománek. Kupcem je firma Cordiant Digital Infrastructure, která miliardový deal realizuje prostřednictvím své dceřiné společnosti České Radiokomunikace (ČRa).
Cena poslední obchodní transakce mezi firmou Aricoma Group ze skupiny KKCG a Českými Radiokomunikacemi nejspíš přesáhne sumu ve výši jedné miliardy korun. Výsledná suma bude nicméně záviset na výsledcích příštího roku. Aricoma Group se s Českými Radiokomunikacemi současně dohodla i na další strategické spolupráci, jak uvedl pro novináře generální ředitel společnosti České Radiokomunikace Miloš Mastník.
České Radiokomunikace se stávají jedničkou oboru
Předmětem významné české IT transakce je společnost C4C, která patří mezi největší české specialisty na cloud computing. Díky tomu se převzetím C4C České Radiokomunikace stanou také největším poskytovatelem cloudových služeb v České republice. C4C prodává společnost Aricoma za 870 milionů korun s tím, že další splátka bude závislá na výsledku firmy v příštím roce, její maximální výše bude 485 milionů korun. Datové centrum Lužice se prodává za 130 milionů korun. Celá transakce je podle Mastníka financována z vlastních prostředků Českých Radiokomunikací.
Nejnovější transakce firmy miliardáře Karla Komárka přímo navazuje na nedávnou, kdy investiční skupina KKCG za vyšší jednotky miliard korun koupila německou vývojářskou firmu Avenga od fondů spravovaných společnostmi Oaktree a Cornerstone. Společnost Avenga přitom tvoří právě společnosti Aricoma a Quinshift.
Hlavní obchodní činností C4C je poskytování infrastruktury pro provoz aplikací a ukládání dat. Službu nabízí prostřednictvím vlastní automatizované cloudové platformy Virtix, na kterou byla postupně přesunuta většina cloudových zákazníků Aricomy. V srpnu 2023 měla C4C přibližně tři desítky zaměstnanců, zejména infrastrukturní a síťové architekty a specialisty, obchodníky a vývojáře. Firma má sídlo v Praze a pobočku v Ostravě. Nejméně další fiskální rok zůstane C4C podle generálního ředitele ČRa Miloše Mastníka jako samostatná entita v současné podobě.
"Tyto transakce jsou pro České Radiokomunikace důležitým milníkem, protože pokračujeme v diverzifikaci našich aktivit do vysoce růstových oblastí, jako jsou datová centra a cloudové služby," uvedl Mastník. Společnost C4C podle něj dosáhla vedoucího postavení na českém trhu a v jejím připojení k Českým Radiokomunikacím vidí jasnou strategickou a synergickou hodnotu. "Očekáváme, že tato aktiva budou v budoucnu přispívat k silnému růstu tržeb, a předpokládáme, že díky větší provozní síle dosáhneme i vyšších marží," dodal Mastník.
Deal vychází z dlouhodobé strategie
Prodej firmy C4C zapadá podle generálního ředitele Aricomy Milana Sameše do dlouhodobé strategie společnosti, kterou je posilování pozice v poradenství a zavádění cloudových prostředí třetích stran. "Samotné poskytování cloudu coby investičně náročného oboru přenechává infrastrukturním hráčům, kteří se na tuto oblast soustředí," uvedl Sameš. Podle investičního ředitele KKCG Michala Tománka použije Aricoma získané peníze na další expanzi.
České Radiokomunikace se vedle provozování vlastní sítě televizních a rozhlasových vysílačů zaměřují na propojování světa televize, rádia a internetu. Provozují také vlastní datová centra a optickou páteřní síť. Spolu s datovým centrem Lužice bude mít firma sedm datových center a vedle toho buduje největší tuzemské centrum v Praze na Zbraslavi.
KKCG třetího nejbohatšího Čecha Karla Komárka koupila od investičních fondů německého vývojáře Avenga. Transakce se odhaduje na miliardy korun. Chce promluvit do digitální transformace v Evropě.
Miliardář Komárek nakupoval v Německu. Tentokrát v IT sektoru
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.