Módní domy Saint Laurent a Brioni přestanou používat pravou kožešinu

Módní značky Saint Laurent a Brioni přestanou používat k výrobě svých luxusních oděvů a módních doplňků kožešinu. Oznámila to jejich mateřská společnost Kering.
Firmy jednají pod tlakem ochránců zvířat a z obavy o životní prostředí. Oba módní domy byly v koncernu poslední, kdo kožešinu ještě zpracovával.
„Nadešel čas udělat další krok vpřed tím, že ukončíme používání kožešin ve všech našich kolekcích. Svět se spolu s našimi klienty změnil a luxus se tomu přirozeně musí přizpůsobit,” řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Kering François-Henri Pinault. Podle firemního sdělení nebude kožešina zastoupena v jejích výrobcích od podzimní kolekce na rok 2022.
Miliardář Zdeněk Bakala prodal ztrátovou firmu Luxury Brand Management (LBM) provozující butiky v Pařížské ulici v centru Prahy podnikateli Martinu Hesovi.
Bakala prodal ztrátové butiky na Pařížské ulici v Praze
Leaders
Ke stejnému kroku se postupně odhodlávaly ostatní módní značky pod střechou Keringu. První ho ohlásila firma Gucci a za ní následovaly Balenciaga, Bottega Veneta a Alexander McQueen. Ze svých kolekcí kožešinu vyřadily i jiné firmy jako je Armani, Hugo Boss nebo Chanel.
Oznámení Keringu přivítala organizace na ochranu zvířat FBB, kterou založila francouzská herečka Brigitte Bardotová. Organizace je označila za významný signál a vyzvala luxusní koncern LVMH, pod nějž spadají značky Louis Vuitton, Céline, Givenchy, Dior a další, aby ho následoval.
Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?
Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice
Leaders
Zakladatel Off-White Virgil Abloh je považován za klíčového muže současné módy a od roku 2018 je vlivným designérem v Arnaultově impériu LVMH.
Miliardář Bernard Arnault koupil majoritu v módním brandu Off-White
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.